جمعه 21 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هشدار عضو ارشد حوثی‌ها به جمهوری اسلامی

عضو ارشد حوثی‌ها به مقامات ایرانی: بهره‌برداری از مسائل یمن بس است

تقاطع‬ - یک عضو بلندپایه‌ی "جنبش انصارالله" (حوثی‌ها) در یمن، خواهان "سکوت" مقامات جمهوری اسلامی در خصوص مسائل یمن شد.

"یوسف الفیشی" معروف به "ابومالک" در متن کوتاهی در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته: «گزافه‌گویی و بهره‌برداری بس است. مسوولان جمهوری اسلامی ایران باید در قضایای یمن سکوت کنند و از گزافه‌گویی و بهره‌برداری از مسائل این کشور دست بردارند. آن‌ها باید مسوولیت و شجاعت را از سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) بیاموزند.»

556467894_o.jpg

به نظر می‌رسد که این اظهارات آقای الفیشی، پاسخی به سخنان روز سه‌شنبه (۱۸ اسفند) مسعود جزایری، معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باشد که در پاسخ به سوال خبرگزاری "تسنیم" مبنی بر احتمال حضور نظامی در یمن گفته بود: «جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند در هر سطحی که بتواند به کمک مردم یمن برود ودر این زمینه هر کاری که بتواند انجام می‌دهد و در هر سطحی که ضرورت داشته باشد به یمن کمک خواهد کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‏عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان که کشورش رهبری ائتلاف علیه شیعیان حوثی را بر عهده دارد، پاسخ این عضو بلندپایه‌ی "انصارالله" به مقامات ایرانی را "مثبت" ارزیابی کرده است.

هم‌زمان، یک هیات حوثی‌ نیز برای انجام مذاکرات با مقامات سعودی در ریاض به سر می‌برد. اقدامی که می‌تواند نشانه‌ای از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگی باشد که تا کنون نزدیک به ۶هزار کشته بر جای گذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016