یکشنبه 23 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اسرائیل خواستار تدابیر تنبیهی فوری علیه برنامۀ موشکی ایران شد

رادیو بین المللی فرانسه ـ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از قدرت های جهانی خواست که بدون فوت وقت در واکنش به آزمایش موشک های بالستیکی ایران علیه این کشور مجازات های جدیدی را وضع کنند. قرار است وزیر امور خارجۀ اسرائیل از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به اضافۀ آلمان بخواهد تا تدابیر تنبیهی فوری را علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این شش قدرت جهانی طرف مذاکرات اتمی با دولت ایران بودند که در تابستان گذشته به توافق برای برچیدن برنامۀ هسته ای ایران تحت عنوان "برجام" منجر شد.

دفتر نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرد، جمهوری اسلامی ایران را به نقض فاحش و مکرر توافقات بین المللی دربارۀ موشک های بالستیکی متهم کرده است.

سپاه پاسداران ایران سه شنبه و چهارشنبه گذشته همزمان با سفر جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، به منطقه و تنها ساعاتی پیش از ملاقات او با نخست وزیر اسرائیل به پرتاب موشک های بالستیکی اقدام و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران قادر است به وسیلۀ این موشک ها خاک اسرائیل را هدف قرار بدهد. بر روی موشک های آزمایشی سپاه پاسداران به زبان عبری و فارسی نوشته شده بود که "اسرائیل باید از صفحۀ زمین محو شود."

در واکنش به "تحریکات خطرناک" سپاه پاسداران ایران، دولت ایالات متحد آمریکا خواستار نشست ویژۀ شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آزمایشات موشکی ایران شد و قرار است این نشست فردا دوشنبه پانزدهم مارس برگزار شود. دولت آمریکا معتقد است که آزمایشات موشک های بالستیکی ایران نقض قطعنامۀ شورای امنیت و توافقات بین المللی است. به موجب این توافقات جمهوری اسلامی ایران از آزمایش موشک های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک های اتمی هستند، منع شده است.

دو ماه پیش از این دولت آمریکا در واکنش به آزمایشات موشکی حکومت ایران مجازات های تازه ای را علیه این کشور وضع کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016