یکشنبه 23 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آیا رژیم قصد آزادی رابرت لوینسون را دارد؟ ایرج مصداقی

ایرج مصداقی
طی دو هفته گذشته به اخبار و اطلاعات جدیدی از داخل کشور دست یافتم که نشان می‌داد لوینسون همچنان زنده است و رژیم قصد دارد او را در یکی از کشورهای ترکیه، امارات و یا افغانستان رها کند و این گونه وانمود سازد که گویا او از ابتدا در یکی از کشورهای فوق به سر می‌برده و مسئولیتی متوجه رژیم نیست و آن‌ها تنها به پیدا کردن او کمک کرده‌اند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چهار سال پیش در مقاله‌ای تحت عنوان «طه طاهری (مسعود صدر الاسلام) و مفقودشدن رابرت لوینسون» ضمن آن که در مورد سوابق طه طاهری یکی از عناصر مهم اطلاعاتی و امنیتی رژیم توضیح دادم، به چگونگی ربودن رابرت لوینسون در جزیره کیش توسط عوامل وی اشاره کردم.

تردیدی در صحت اطلاعات ارائه شده‌ام نداشته و ندارم و همچنان بر روی مفاد آن تأکید می‌کنم.
http://www.irajmesdaghi.com/maghaleh-392.html

در ژانویه ۲۰۱۳ پس از انتشار تصاویر لوینسون با لباس نارنجی رنگ، مقاله‌ی دیگری تحت عنوان «طه طاهری (مسعود صدر‌الاسلام) و وزارت اطلاعات مسئول ربودن رابرت لوینسون » منتشر کردم.
http://www.irajmesdaghi.com/maghaleh-510.html


رابرت لوینسون

پس از آن که جواد ظریف در آذرماه ۱۳۹۲ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» آمریکا ادعا کرد «دولت ايران اطلاعی از محل لوينسون ندارد»، مقاله‌ی یاد شده را بازنشر داده و به بازی‌های اطلاعاتی رژیم در این رابطه اشاره کردم.

ظریف که به خوبی از هویت آدم‌ربایان با اطلاع است در مصاحبه مزبور به شکل دیپلماتیک روی عدم اطلاع دولت تأکید کرد و گفت:‌

«آن‌ چه ما می‌دانيم اين است که او در ايران زندانی نيست. چنانچه او (در ايران) باشد، او توسط دولت زندانی نشده است و به اعتقاد من دولت، کنترل و تسلط کاملی بر اوضاع کشور دارد.»
http://www.radiofarda.com/content/o2_zarif_no_trace_of_exfbi_agent/25201664.html

در مقاله یاد شده به خاطر عدم تحرک رژیم در رابطه با او و مسکوت گذاشتن پرونده در مورد احتمال درگذشت لوینسون به خاطر کبر سن و ابتلا به بیماری دیابت و قلب در بازداشتگاه گمانه زنی کردم.

دو ماه قبل «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که بر اساس ارزیابی‌های واشنگتن، لوینسون خارج از ایران است. همزمان یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به رسانه‌ها گفت که واشنگتن تصور می‌کند که لوینسون دیگر زنده نیست.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13941211000018

طی دو هفته گذشته به اخبار و اطلاعات جدیدی از داخل کشور دست یافتم که نشان می‌داد لوینسون همچنان زنده است و رژیم قصد دارد او را در یکی از کشورهای ترکیه، امارات و یا افغانستان رها کند و این گونه وانمود سازد که گویا او از ابتدا در یکی از کشورهای فوق به سر می‌برده و مسئولیتی متوجه رژیم نیست و آن‌ها تنها به پیدا کردن او کمک کرده‌اند.

بر اساس شنیده‌هایم مسئولان امنیتی رژیم در حال کار روانی روی لوینسون هستند تا به او این‌گونه القا کنند که وی در یکی از کشورهای همسایه ایران زندانی بوده است.

باوجودی که منبع مورد نظرم تأکید داشت به احتمال قریب به یقین اطلاعات ارائه شده موثق است تصمیمی برای انتشار خبر یاد شده نداشتم.

اما انتشار خبر مربوط به «همکاری دلگرم کننده» رژیم با پلیس فدرال آمریکا و «جدی گرفتن وعده دولت ایران در یافتن لوینسون از سوی سخنگوی کاخ سفید» که در رسانه‌های آمریکایی و از جمله صدای آمریکا انتشار یافت:‌
http://ir.voanews.com/content/white-house-levinson/3228833.html

مرا به این نتیجه رساند که ضمن انتشار دوباره مقالاتم راجع به رابرت لوینسون به اخبار جدید در این زمینه هم اشاره کنم تا در صورت آزادی لوینسون رژیم نتواند از آن بهره‌برداری کند.

پس از امضای قرارداد برجام و رفع تحریم‌های‌ بین‌المللی و موفقیت نسبی دولت روحانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، این بهترین زمانی است که دولت اسلامی می‌تواند او را آزاد کند و از تبعات آن نگرانی چندانی نداشته باشد.

چنانچه آزادی او در این شرایط محقق نشود می‌توان نتیجه گرفت که لوینسون در بازداشت نیروهای رژیم فوت کرده و آدم‌ربایان هر از چندی با مطرح کردن نام وی قصد مانور روی موضوع او را داشته و چیزی برای عرضه ندارند.

ایرج مصداقی

www.irajmesdaghi.com
Irajmesdaghi@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016