دوشنبه 24 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
22 اسفند» "زلزله‌ای که ده‌نمکی می‌بیند، سپاه نه"
22 اسفند» انتقاد روزنامه سپاه از سخنان حسن خمینی
پرخواننده ترین ها

انتقاد سلیمانی از برخی پچ‌پچ‌های سیاسی در ایران

دیگربان ـ قاسم سلیمانی٬ فرمانده نیروی «قدس» سپاه با انتقاد از «پچ‌پچ‌های سیاسی خصوصی» در داخل ایران درباره حضور سپاه در سوریه و عراق گفته که جمهوری اسلامی به دنبال «ماجراجویی» نیست.

آقای سلیمانی این مطلب را در واکنش به انتقاد‌ها و اعتراض آن‌دسته از مقام‌های جمهوری اسلامی گفته که با حضور نیرو‌های نظامی ایران در سوریه و عراق مخالف هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فرمانده سپاه در واکنش به این انتقاد‌ها گفته «خیلی باید دقت کنیم جوان‌ها در جلسه‌های خصوصی و در پچ پچ‌های سیاسی تابع این فکر قرار نگیرند که ایران در پی ماجراجویی است.»

سلیمانی افزوده «همه می‌دانند اگر جمهوری اسلامی در مقبل تکفیر نمی‌ایستاد، امروز این آتش دامان همه را می‌گرفت» و «در این عالم٬ ما کشوری با نجابت و صلح طلب‌تر از جمهوری اسلامی نداریم.»

این فرمانده سپاه همچنین گفته که «ما علیه هیچ همسایه‌ای عملی نداشتیم و نیز هیچ دیدگاه توسعه طلبانه‌ای در هیج بعدی با کسی نداشتیم.»

وی افزوده «به رغم نامشروعیت بودن حکومت آل سعود٬ اما جمهوری اسلامی هیچ‌گاه علیه آن‌ها ماجرایی ایجاد نکرده٬ ولی این سعودی است که پیوسته در جهان اسلام و علیه ما ماجراجویی کرده است.»

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شده «امروز اگر کسی به دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پایبند نباشد به اصول دین پایبند نیست.»

به گفته وی «امروز امکان ندارد کسی بتواند از اسلام دفاع کند بدون اینکه از ولی فقیه دفاع کند مگر اینکه فقط بخواهد به صورت احکام عمل کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016