شنبه 29 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سعید مدنی روانه محل تبعید خود بندرعباس شد

141227537.jpg
در آستانه نوروز سعید مدنی عضو شورای فعالان ملی مذهبی ایران پس از آزادی از زندان رجایی شهر روانه محل تبعیداش در بندرعباس شد.

به گزارش سایت ملی مذهبی این عضو شورای فعالان ملی مذهبی امروز پس از آنکه مقام های قضایی بندرعباس را مکان تبعید وی تعیین کردند تهران را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

سعید مدنی پزوهشگر مسائل اجتماعی در سال ۹۰ به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یکسال بازجویی به بند ۳۵۰ فرستاده شد.اما در سال ۱۳۹۲ به دلیل اعتراض به وضعیت بند به زندان رجایی شهر تبعید شد. وی در سال ۱۳۹۲ در دادگاه تجدیدنظر به تحمل ۶ سال زندان و ۱۰ سال تبعید به بندرعباس محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدنی که هفدهم دی ماه سال ۱۳۹۰ دستگیر شد پیش از صدور حکم قطعی، دو سال از حبس خود را در بازداشت موقت زندان اوین تحت بازجویی های شدید گذرانده بود. با وجود گذشت ماه ها از بازداشت وی اتهام های وی نامشخص و تماس وی با خانواده محدود بود. حکم دادگاه تجدید نظر آقای مدنی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بدون هیچ تغییری نسبت به حکم بدوی اعلام شد و او به شش شال زندان و ده سال تبعید به بندرعباس محکوم شد.

او هم اکنون ۴ سال از دوران حبس خود را گذرانده است. مدنی پیش‌تر هم در سال ۱۳۷۳ زمانی که عضو مجله ایران فردا بود و همچنین در سال ۱۳۷۹ به اتهام همکاری با شورای فعالان ملی مذهبی بازداشت شده بود.

وی در اسفندماه ۱۳۷۹ در جریان بازداشت گروهی نیروهای ملی مذهبی دستگیر شد و حدود ۶ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه سپاه پاسداران، محبوس بود و همراه بسیاری از چره ای شاخص ملی مذهبی احکام سنگینی را دریافت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016