چهارشنبه 4 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آخرین اخبار از حملات تروریستی بروکسل

دادستان فدرال بلژیک در یک کنفرانس مطبوعاتی آخرین خبرهای رسمی از انفجارهای روز سه‌شنبه بروکسل را ارائه داد. ابراهیم البکروی در فرودگاه بروکسل و برادرش خالد البکروی در سالن مترو کشته شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ اطلاعات منتشرشده توسط رسانه‌های بلژیک درباره عاملان انفجارهای روز سه‌شنبه در بروکسل تغییر کرد. دادستان فدرال بلژیک گفت یک تروریست انتحاری فرودگاه بروکسل ابراهیم البکروی بود و برادر او، خالد البکروی خود را در سالن مترو مالبیک منفجر کرده است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابراهیم و خالد البکروی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ظهر روز چهارشنبه ۲۳ مارس / ۴ فروردین فردریک فان لئو، دادستان فدرال بلژیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دو تروریست در جریان انفجار دو بمب در فرودگاه زاونتم بروکسل کشته شدند. یکی از این دو نفر ابراهیم البکروی بود اما نفر دوم هنوز شناسایی نشده است.

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۲ مارس / ۳ فروردین سه انفجار مهیب در بروکسل رخ داد که منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۱ نفر شد. دو انفجار در فرودگاه زاونتم بروکسل و یک انفجار در ایستگاه مترو مالبیک نزدیک به دفاتر اتحادیه اروپا رخ داد. گروه «دولت اسلامی» مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

بنا به این گزارش ابراهیم البکروی وصیت‌نامه‌ای بر روی کامپیوتر خود به جای گذاشته است. او در این وصیت‌نامه نوشته است که «ناتوان است، نمی‌داند چه بکند، دیگر امن نیست، همه جا به دنبال او هستند و اگر همچنان زنده بماند خطر آن وجود دارد که در کنار او (احتمالاً صلاح عبدالسلام) در یک سلول زندانی شود». کامپیوتر ابراهیم البکروی در ضرف اشغالی در منطقه اسخاربیک بروکسل پیدا شده است.

به‌گفته فردریک فان لئو، روز سه‌شنبه پلیس بلژیک در پی انفجارهای تروریستی به جست‌وجوی خانه به خانه پرداخت و در منطقه اسخاربیک در یک آپارتمان زرادخانه‌ای از مواد منفجره یافت که در آن ۱۵ کیلوگرم ماده منفجره از نوع TATP، ۱۵۰ لیتر استون، ۳۰ لیتر پراکسید هیدروژن، چاشنی، یک چمدان پر از میخ و پیچ و سخت‌افزار کشف شد.

دادستان فدرال بلژیک همچنین اعلام کرد که فردی که در تصویر سه تروریست فرودگاه بروکسل کلاهی بر سر دارد همچنان متواری است و شناسایی نشده است. پیش از این گمان می‌رفت که این فرد نجیم الشعراوی است که امروز چهارشنبه در بخش اندرلشت بروکسل دستگیر شده است. دادستانی بلژیک دستگیری یک نفر را تأیید کرد اما گفت او الشعراوی نیست.

همچنین پلیس بلژیک عامل انفجار مترو مالبیک را شناسایی کرده است. بر این اساس فردی که بمب را در این مترو منفجر کرده خالد البکروی، برادر ابراهیم البکروی است. پیش از این گفته می‌شد که این دو برادر در فرودگاه بروکسل خود را منفجر کرده‌اند.

فردریک فان لئو افزود هیچ سلاح جنگی در فرودگاه زاونتم پیدا نشد. او تعداد کشته‌شدگان را ۳۱ نفر و زخمی‌شدگان را ۲۷۰ اعلام کرد و گفت بالاترین هشدار امنیتی همچنان در بروکسل حاکم است.

اشکهای فدریکا موگرینی در کنفرانسی خبری پس از حوادث بروکسل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016