پنجشنبه 26 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"بچرخ تا بچرخیم" انیمیشنی علیه برجام؟

موضوع یکی از انیمیشن‌های ساخته‌شده در صداوسیما، موج جدیدی از حاشیه‌ها را در فضای مجازی ایجاد کرده است. فیلمنامه‌ی این انیمیشن با عنوان «بچرخ تا بچرخیم» توسط مدیر شبکه کودک نوشته شده و در روزهای گذشته از همین شبکه پخش شده است.

به گزارش ایسنا، در این انیمیشن، سه شخصیت‌ داستانی‌ خلق‌شده‌اند که نام آن‌ها دقیقا برگرفته از رؤسای جمهور کشورمان در سه‌ دوره‌ی متوالی اخیر درآمده است؛ اما آنچه یک برنامه ویژه‌ی مخاطب کودک را به حاشیه کشانده، ویژگی‌هایی‌ است که برای هر کدام از این شخصیت‌های کارتونی در نظر گرفته شده است؛ واکنش‌ها به انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» تا حدی پیش رفته که برخی از رسانه‌ها نوک تیز پیکان این انیمیشین را به سمت «برجام» و توافق هسته‌ای متوجه دانسته‌ و از تعبیر «جنگ روانی جدید علیه دولت با انیمیشن تلویزیونی» استفاده کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار ایسنا در گفت‌وگویی با محمد سرشار - مدیر شبکه کودک و نویسنده انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» - توضیح وی را در این زمینه خواستار شد.

سرشار درباره‌ِ «بچرخ تا بچرخیم» و نقدهای مطرح‌شده به آن گفت: داستان این انیمیشن مربوط به سال ۹۲ می‌شود و از تولدش عملا دو سال گذشته است. به نظرم کارگردان این اثر که این انیمیشن را ساخته، می‌تواند توضیحات بهتری بدهد.

سرشار در ادامه به تشکر از یکی از روزنامه‌های صبح تهران که به واکنش در این زمینه پرداخته است، بسنده کرد و گفت: فقط از این روزنامه‌ی طرفدار دولت تشکر می‌کنم که روز سه‌شنبه - ۲۴ فروردین ماه - در صفحه اولش همراه با عکس به انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» پرداخت.

او ادامه داد: به نظرم این اتفاق خیلی خوب و بزرگی است که روزنامه‌ای که طرفدار دولت است، تصویر این انیمیشن را که این روزها حواشی به همراه داشته، در صفحه یک خود کار کرده است.

داستان انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» چهارم بهمن‌ ماه سال ۹۲ به قلم محمد سرشار نوشته شد. ویرایش دوم این داستان به چهارمین جشنواره مردمی «رسول آفتاب» فرستاده شد که در این جشنواره عنوان بهترین داستان نوجوان را از آن خود کرد. سال ۹۴ این انیمیشن توسط کارگردان (رسول آذرگان) ساخته شد و به ششمین جشنواره عمار فرستاده شد و عنوان بهترین انیمیشن را دریافت کرد. «کدخدایی که نمی‌خواست فرفره بسازیم» نام داستان این انیمیشن بود که بعدها به «بچرخ تا بچرخیم» تغییر نام داد.

انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» اخیرا از شبکه کودک به روی آنتن رفته است. در این انیمیشن که به موضوع انرژی هسته‌ای اشاره شده، سه شخصیت به نام‌های دایی محمد، عمو محمود و عمو حسن در قالب داستانی و کودکانه تصویرسازی شده‌اند. بحث هم بر سر حق آب چشمه در قبال تحویل چند روروئک است.


دونده مرندی با پرچم امریکا در خط پایان ماراتن پارس


دومین نام ایرانی در اسناد پاناما بعد از احمدی نژاد


واکنش‌ها به یادداشت روزنامه جوان درباره نامه کروبی


حاشیه های گفتگوی تلفنی بعد از عید هاشمی و رهبری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016