چهارشنبه 25 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه برجامی چهار نماینده به رئیس بانک مرکزی

seif-130416.jpg

چهار نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی، از وی خواستند تا اسامی دقیق بانک‌های خارجی را که «پس از برجام» با بانک‌های ایرانی همکاری کرده‌اند، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه احمد توکلی، محمد دهقان، الیاس نادران و محمد حسین حسین زاده بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی آمده است: «پس از امضای موافقت نامه برجام در سه ماه پیش، انتقادات زیادی از سوی فعالان اقتصادی خصوصی و دولتی در مورد عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی و ارسال حواله از سوی بانک‌های ایرانی به بانک های خارجی که تا قبل از امضاء برجام، اعتبار خود را با بانک‌های ایرانی قطع نموده بودند، به عمل آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعالان اقتصادی اعلام داشته اند که جز چند بانک معدود که قبل از امضاء برجام نیز با ایران همکاری می نمودند (مانند هالک بانک ترکیه- بی سی پی سوئیس- میزوهو ژاپن- کنلون بانک چین- و برخی بانک های هندی و کره ای) هیچ بانک خارجی جدیدی به فهرست بانک‌های خارجی که اعتبارات اسنادی و یا حوالجات ارزی بانک‌های ایرانی را می پذیرند و یا آن را با ذکر منشاء ایرانی ارز به بانک‌های دیگر در سطح جهان انتقال می دهند، اضافه نشده است. دستور فرمایید اطلاعات زیر به وضوح ارائه شود تا بررسی های لازم در مجلس شورای اسلامی ممکن گردد:

۱- اسامی دقیق بانک‌های خارجی که «پس از برجام» با بانک‌های ایرانی همکاری کرده و اعتبارات اسنادی و حوالجات ارزی بانک‌های ایرانی را قبول می نمایند.

۲- اسامی بانک‌های غربی که آمادگی دارند تا حوالجات ارزی بانک‌های ایرانی را قبول نمایند.

۳- اسامی بانک‌های ایرانی که پس از امضای برجام موفق به گشایش اعتبار اسنادی و یا ارسال حواله به بانک‌های خارجی (غیر از بانک‌هایی که تا قبل از برجام نیز با ایران همکاری می‌کردند) با ذکر نام بانک خارجی و میزان تراکنش‌های انجام شده.»


دونده مرندی با پرچم امریکا در خط پایان ماراتن پارس


دومین نام ایرانی در اسناد پاناما بعد از احمدی نژاد


"بچرخ تا بچرخیم" انیمیشنی علیه برجام؟


واکنش‌ها به یادداشت روزنامه جوان درباره نامه کروبی


حاشیه های گفتگوی تلفنی بعد از عید هاشمی و رهبری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016