چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کنایه مصباح به هاشمی

13940429224219.jpg

"یک مقام عالی‌رتبه می‌خواهد سبک زندگی در ایران مثل لبنان باشد"
دیگربان - محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه «امام خمینی» گفته یکی از مسئولان بلندمرتبه کشور دنبال تبدیل ایران به لبنان و اختیاری کردن حجاب است٬ برخی «سبک زندگی آمریکایی» را تبلیغ می‌کنند و باید بدون «چون و چرا» از علی خامنه‌ای که یک «نعمت» است٬ اطاعت کرد.

آقای مصباح یزدی در دیدار با برخی فرماندهان سپاه پاسداران این سخنان را بیان کرده و همچون رهبر جمهوری اسلامی نسبت به تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی در ایران هشدار داده و انتقاد کرده است.

وی با آنکه اشاره صریحی به نام مقامی که به گفته وی تمایل دارد سبک زندگی و پوشش در ایران مثل لبنان باشد نکرده٬ اما به نظر می‌رسد منظور وی اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

مهم‌ترین سخنان مصباح:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


● بسیاری از افراد که بعضاً سابقه تحصیل علوم دینی هم دارند، تفکرشان کاملاً با امام متفاوت است.

● یکی از مسئولینی که هم‌اکنون یکی از مناصب عالی کشور را در اختیار دارد، صراحتاً گفت که می‌خواهیم کشوری مانند لبنان داشته باشیم تا هر کس هرگونه خواست زندگی و رفتار کند؛ کسی که می‌خواهد با چادر بیرون آید و کسی که می‌خواهد برهنه باشد،‌ آزاد باشد.

● کسانی که ته دلشان با امام یکی باشد، خیلی کم هستند...اینها هنوز هم هستند و فکرشان هم عوض نشده است؛ آنها اصلاً به‌دنبال کشوری اسلامی نیستند، بلکه به‌دنبال کشوری هستند که زیر سایه آمریکا و حمایت‌های آن، علم و تکنولوژی‌اش پیشرفت کند و به جایی برسند.

● از طرفی سایت‌ها و رسانه‌ها با تبلیغاتشان، فکر جوانان را بمباران می‌کنند تا زندگی به‌سبک آمریکایی را یک زندگی الگو و ایده‌آل تصور کنند؛ حتی نقاط ضعف مشهود آن را هم توجیه می‌کنند.

● این‌گونه القاء می‌کنند که ...برای پیشرفت راهی جز راهی که سایر کشورها رفته‌اند، نیست؛ و برای تحقق زندگی آمریکایی، وجود سرمایه‌دارانی مانند سرمایه‌داران آمریکا لازم است؛ ولو اینکه لازمه آن، فقیر شدن و از بین رفتن عده‌ای باشد.

● مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری‌شان به بنده فرمودند من تا کنون گوشت گرم نخریده‌ام؛ گوشت خانه ما همان گوشت یخ‌زده‌ کوپنی است که سایر مردم می‌خرند. آیا سیاستمداران امروز ما همین راه را می‌روند، یا با همه تبار خود با هواپیمای اختصاصی به کیش و سوئیس و لوکزامبورگ می‌روند؟

● بزرگترین وظیفه‌ای که همه ما داریم، شکر نعمت رهبر عزیزی {خامنه‌ای} است که داریم و هنوز قدرش را نمی‌دانیم؛ باید اطاعت از رهبری از جان و دل، بدون چون و چرا، و بدون تفسیر دلخواه از سخنان ایشان را در دستور کار خود قرار دهیم.

● اینکه فردی در سخنرانی ۱۰ بار بگوید «مقام معظم رهبری»، اما اعتقادی به ولایت فقیه نداشته باشد، نمی‌تواند کشور را درست کند.


فوت ناگهانی مجری صدا و سیما + ویدئو


واکنش مینو خالقی به انتشار تصاویرش در فضای مجازی


افتتاح اولین شعبه نمایندگی برند لوکس ورساچه در تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016