پنجشنبه 16 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
21 اردیبهشت» جزئياتی از پرسنل اسیر شده‌ سپاه در خان‌طومان - سوریه
20 اردیبهشت» جمهوری اسلامی در باتلاق سوریه
پرخواننده ترین ها

مفتی سوریه "حلال" ایران را برای ترکیه "حرام" دانست

العربیه.نت- فارسی - احمد بدر الدین حسون، مفتی سوریه یا بنا به توصیف مخالفان سوری «مفتی اسد»، در اظهاراتی جنجال برانگیز، گفت که ترک های عثمانی اگر واقعا دولتی اسلامی بودند، به زبان عربی سخن می گفتند.

حسون در تماسی تلفنی با یکی از شبکه های ماهواره ای در واکنش به مواضع دولت ترکیه در برابر بشار اسد گفت «اگر عثمانی ها دولتی اسلامی بودند همانطور که ادعا می کردند، زبان قرآن را به عنوان زبان خود قرار می دادند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این در حالی است که «مفتی اسد» اجرای چنین اصلی را برای جمهوری اسلامی ایران با توجه با این که رسما دولتی اسلامی می باشد، نخواسته است. شاید دلیل آن همان حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد است که باعث شده تا مفتی سوریه چنین درخواستی را از ایران نداشته باشد.

مفتی اسد، برخلاف اظهارات وی علیه ترکیه، در هر فرصتی به ستایش از جمهوری اسلامی ایران حمایت کننده اصلی بشار اسد می پردازد.

مفتی سوریه در حالی زبان عربی را اصلی برای اسلام واقعی می شمارد که تاکنون هیچ یک از علمای اسلام، به چنین نکته ای اشاره نکرده است.

او با این اظهار نظر عجیب، تمام شرق آسیا از جمله پاکستان، مالزی، و اندونزی را که زبان اصلی آنها عربی نیست، از دین اسلام خارج کرده است.


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016