گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 اردیبهشت» "چهل تکه"ِ فقاهتی، مسعود نقرهکار11 اردیبهشت» پزشکان دگراندیش که در حکومت اسلامی اعدام شدند٬ مسعود نقره کار
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! "احکام فقهی" در باره ایدز، مسعود نقرهکاراینکه "همجنسبازان آمریکائی و سکولارها " با فاصله گرفتن از قوانین الهی غولِ ایدز را از خواب بیدار کردند، بیهودهگوئیست. از چهارده قرن پیش این غول بیدار بود و پیامبر اسلام و علی ابن ابیطالب بیماری ایدز را میشناختند و راه پیشگیری و درمان آن را میدانستندنخستین مورد ابتلا به بیماری ایدز در جهان به سال ۱۹۵۹ در کنگو و به گونه ای دقیق تر به سال ۱۹۸۱ در امریکا شناخته شد. وزارت بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی حکومت اسلامی حدود ۸ سال پس از شناخته شدن بیماری ایدز در امریکا، به طور رسمی در آذرماه ۱۳۶۷ ( ۱۹۸۸) اعلام کرد:" ایدز در ایران هم وجود دارد اما تعدادشان به تعداد انگشتان دست است". درکنار اعلام رسمی، غیررسمی اعلام شد: " برخی از بیماران مبتلا به ایدز آغاز بیماری شان را از سال های۶۲ و ۶۳ می دانند اما دکتر محمد تقی خانی، مدیر عامل انتقال خون اولین بیمار مبتلا به ایدز در ایران را بیمار ۶ ساله هموفیلی ای می داند که در سال های ۶۵-۶۴ از فاکتور های انعقادی استفاده می کرده است ". در سال ۱۳۶۹ علی یونسی، دادستان عمومی تهران، در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد :" تعداد افراد آلوده به ایدز در ایران ۴۰۰ نفر هستند ویکی ازعلل شیوع این بیماری روسپیانی هستند که از کشورهای همسایه به ایران می آیند". از آن تاریخ تا امروزدر کنار شلم شوربای آماری، بیماری ایدز در ایران فراتر از یک بیماری به پدیده ای سیاسی و اخلاقی بدل شده و داستان ها وخبرها و تحلیل ها و " احادیث" پیرامون آن ساخته و پرداخته شده است. آمارهای رسمی در مورد تعداد مبتلایان به بیماری ایدز بازتاب ویژگی نظام آماری در حکومت اسلامی و آلودگی این نظام آماری به مصلحت های مذهبی و سیاسی بر بستر فقر آماری و آشفته بازار در این عرصه است، بهمین دلیل قابل اتکا نیستند.(۱). در حکومت اسلامی نه فقط آمار بیماران مبتلا به ایدز، حتی راه های انتقال و آلوده شدن به این بیماری نیز از دالان سیاه سانسور مذهب و سیاست عبور می کرد تا دامان حکومت اسلامی به این " دستاورد فرهنگ فاسد غرب و غولی که به سال ۱۸۹۱ توسط همجنس بازان امریکایی بیدار شد"، آلوده نشود. تلاش می شد تن فروشی و روابط جنسی عامل اصلی انتقال و گسترش بیماری ایدز در ایران اعلام نشود و اگر موارد" جنسی" دیده می شد اکثرا" واردات کشورهای همسایه ویا کشورهای غربی قلمداد می شد. یعنی ایدز در ایران ارتباطی به گسترش فحشاء در حکومت اسلامی و " صیغه ای ها ومتعه ای هاو خانۀ عفافی ها " و " دختران و زنان خیابانی و خانگی " و "لواط کاران مسلمان " نداشت. اینکه سن فحشا زیر سایه حکومت اسلامی با کاهشی چشمگیر به ۱۴ سال رسیده، و ایران اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان دختران و زنان تن فروش به کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس با پدیده ی دختران فراری نیز مواجه است، نقش مهمی در گسترش بیماری ایدز در ام القرای اسلامی به حساب نمی آمد. خوشبختانه برخی از پزشکان و دست اندرکاران امور بهداشتی و درمانی با تلاش های ارزشمندشان توانسته اند واقعیت وجود رو به گسترش بیماری ایدز در جامعه و راه های پیشگیری و درمان آن را در سطح وسیعی مطرح و ضمن تحمیل این واقعیت تلخ به برخی از مسؤلان مملکتی، گام های ستایش برانگیزی در این عرصه بردارند. با این حال تناقض گویی های بهت آور در باره بیماری ایدز که ناشی از صدور احادیث و احکام فقیهانه در قبال این بیماری ست، هنوزنقش زیانبار خود ایفا می کنند. ایدزهنوز در نگاه بخش بزرگی از حکومتیان یعنی"بی اخلاقی" ، و حکومت اخلاقی ِاسلامی مبرا از این نوع " فساد" اسلام رابزرگترین سّد در برابر نفوذ ویروس بیماری ایدز می پندارد. پدیدۀ " ایدز سیاسی" در حکومت اسلامی محصول همین نوع نگرش است. در عرصه پیشگیری و درمان این بیماری نیز دینکاران راه خود می روند:. "...پرسشنامه ای برای با نفوذ ترین روحانیون قم ارسال داشتم تا نظر آن ها را در مورد مسایل حساسی از قبیل کاپوت و نقش دولت در جلوگیری از انتقال ایدز و برخورد جامعه با افرادی که دچار بیماری ایدز شده اند جویا شوم... جزوه اطلاعاتی در زمینه هشدار در مورد انتقال بیماری ایدز که برای استفاده در دبیرستان ها تهیه شده است. آن ها تصویری که از کاپوت در این جزوه وجود داشت را حذف کردند..." (۳). برای پیشگیری از ایدز اعدام و به قتل رساندن همجنس گرایان در ایران اسلامی نیز ادامه دارد، و این در حالی ست که نشان داده شده میزان ابتلا ی دگر جنس گرایان به ایدز به مراتب بیشتراز همجنس گرایان است، و بیش از ۸۰ درصد ابتلا به بیماری ایدز از طریق تماس جنسی ناشی از تماس با جنس مخالف به وجود می آید. پیشگیری برای "بچه بازی" و آزار جنسی کودکان اما در ایران اسلامی به اندازه "خطرهمجنس گرائی " جدی تلقی نمی شود. در این میانه هنوز اقدامات پیشگیرانه اجتماعی ،انسانی و پزشکی ، و نیز بسیج اجتماعی و آگاه سازی در سطح نازلی ست. آموزش و بحث در باره مسایل جنسی به ویژه در میان زنان و دختران جوان از" محرمات " است. تلاش برای حل مشکلاتی همچون اعتیاد و فحشاء و فقر و بیکاری که ازعوامل گسترش ایدز هستند، جای اش را به بحث و سمینار پیرامون "رابطه حجاب و حیا با ایدز" داده است. درمانِ اسلامیِ ایدز درکنار بحث پیرامون رابطه " حجاب و حیا با ویروس بیماری ایدز" بحث ها و رهنمود های فراوانی از سوی دانشگاهیان و حوزویان در رابطه با ایدز از دیدگاه قران و منابع اسلامی و " احکام فقهی" مطرح شده اند .این احکام گاهی چنان ترسناک اند که آدمی را زَهره تَرَک می کنند. مثل حکم " افساد و اهلاک نسل" که اگر کسی از روی عمد به انتقال ویروس ایدز اقدام کند " مفسد فی الارض " است واینان چون با " خدا و پیامبر او می جنگند" باید " یا بر دار آویخته شوند یا دست و پایشان در خلاف جهت یکدیگر بریده شود و یا...." و" راه نجات از بحران هائی( مثل ایدز و مالاریا) هم بازگشت به تعالیم پیامبران و ادیان آسمانی ست که در راس آن ها اسلام است ".(۴) " عبد الله بن عمر قال أقبل علینا رسول الله صلى الله علیه وسلم فقال یا معشر المهاجرین خمس إذا ابتلیتم بهن وأعوذ بالله أن تدركوهن لم تظهر الفاحشة فی قوم قط حتى یعلنوا بها إلا فشا فیهم الطاعون والأوجاع التی لم تكن مضت فی أسلافهم الذین مضوا السلسلة الصحیحة و ابن ماجه....عبد الله پسر عمر"رضی الله عنهما" می گوید كه رسول کریم صلی الله علی وسلم به سوی ما آمد و فرمود: ای مهاجرین و انصار: پناه میبرم به خداوند که اگر به این ۵ مرض مبتلا شوید: اول- هرگز در میان قومی عمل فاحشه شیوع نمیابد تا آنوقت که آشکارا بدان نپردازند و وقتی آشكار كردند در میان ایشان مرض طاعون و امراضی که در میان اسلاف وگذشته گان شان نبوده ، پدید می آید...." بر اساس این " پیش بینی عجیب رسول اکرم در مورد ایدز، ما امروز شاهد بلای ایدز هستیم." و " مشکل از موقعی شروع شد که قوانین الهی را کنار گذاشتند و به پیروی از سکولاریسم پرداختند" (۵). البته خلاف تاکید قران و محمد و علی و...، دکتر حسین روازاده، " استاد"ِ طب اسلامی اعتقاد دارد که حضرات زیاد نگران نباشند و " بیماری ایدز اصلن خطرناک نیست" (۶) "...حضرت علی روزی با تنی چند از دوستانش از کنار خرابه ای می گذشت، حضرت دو نفر مرد را در حال همجنس بازی و لواط مشاهده کردند، شمشیر خود را کشیدند و به طرف ان دو پرتاب کردند. وقتی یکی از دوستان حضرت به طرف آن دو رفت تا شمشیر را بردارد،یکی از آن دو همجنس باز که لواط کننده بود دو نیم شده بود، اما دیگری سالم بود. همراهان حضرت از ایشان سؤال کردند که گناه کدام یک شدشد تر است، فرمودند هر دو ملعونند، سؤال شد پس چرا آن یکی که لواط دهنده بود باقی گذاشتند، حضرت فرمودند اگر خون او برزمین بریزد زمین را منهدم خواهد کرد....با فاش شدن مرض ایدز به مقصود حضرت علی پی بردم و به این نتیجه رسیدم تا چه حد این مرض خطرناک و مسری ست..."(۷). در مذّمت عمل " لواط" که بسیاری از مسلمین اصرار دارند آن را بزرگترین عامل بروز و گسترش ایدز بدانند از حضرت علی نقل شده است که پیامبراسلام در پاسخ به پرسش های وی تاکید کرده است مردی که لواط کند( مرد لوطی) به فیل تبدیل می شود ، یعنی " فیل: مرد لوطی( اهل لواط) بود." و "خرس مرد مابونی بود که مردها را به خود می خواند و...." (۸) در مورد پپشگیری درکنار تمهیدات گفته شده راه های دیگری نیز پیشنهاد شده است." اعتقاد به دین اسلام و ختنه کردن پسران با شیوع پایین تر بیماری ایدز همراه بوده است."(۹) . نه فقط در حوزه پیشگیری، در حکومت اسلامی برای نخستین بار در جهان با " طب اسلامی تعدادی از بیماران ایدز درمان شده و شفا یافته اند"(۱۰). در مورد پیشگیری ودرمان بیماری ایدز " اساتید طب اسلامی "توصیه های بسیاری به بیماران مبتلا می کنند از جمله خواندن " یالطیف" و " فاتحه" است : توصیه امام رضا که: " هرکس هر روز هشتاد بار این اسم را بخواند: " یا لطیف"، آن کس از هیچ مقصودی نامراد بر نمی گردد و هر کس در هر مشکل و سختی و هر مرضی این اسم را زیاد بخواند خداوند خلاصی از آن را برایش آسان می گرداند" (۱۱). " در جواهرالقران از امام صادق نقل شده است که آن حضرت فرمودند: هر که سوره " فاتحه" را میان نافله و نماز صبح بخواند به نیّت صحت از بیماری که دارد شفا یابد" (۱۲) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- آخرین آمار مبتلایان ایرانی ایدز/ خبرآنلاین Copyright: gooya.com 2016
|