جمعه 31 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وقتی سلفیِ یک دختر مسلمان در بلژیک، خبرساز شد + تصویر

شهروندیار - وقتی سلفیِ یک دختر مسلمان در بلژیک، خبرساز شد: او راست‌گرایان افراطی را به خنده واداشت و اعتراض جدی و بی‌روح آنان به سرعت به نمایشی از خنده‌ی عمومی تبدیل شد!

selfieMuslmBelg1.JPG

با فراخوان یک راست‌گرای افراطی، 40 نفر ضد-مسلمان‌ در مقابل نمایشگاه سالانه‌ی "سبک‌زندگی" مسلمان‌ها در شهر آنتورپ بلژیک دست به تظاهرات زدند با این شعار که: «اسلام را متوقف سازید و مساجد را ببندید.» (این گروه با ضد-اسلامیست‌ها فرق دارد: ضد اسلامیست‌ها مخالف گروه‌های ستیزه‌جوی اسلامی و مسلمانان افراطی‌اند، در حالی که ضدمسلمان‌ها مخالف همه‌ی مسلمان‌ها هستند.)



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زن 22 ساله‌ای به نام زکیه بالخیری که خنده زنان جلوی گروه افراطی‌ در مقابل دوربین ژست می‌گیرد، و از خود شکلک در می‌آورد، به سرعت در فضاهای مجازی بازنشر یافت و مورد توجه قرار گرفت: خبرنگار تاکید می‌کند که در حدود 40 نفر تظاهر کننده، تظاهرات بیروح و خسته کننده ای را برگزار می کردند که ناگهان با حضور زکیه و سلفی‌هایش، تجمع به سرعت به رویدادی هیجان‌انگیز و شاد و جالب توجه تبدیل شد و افراطی‌ها را به خنده واداشت!

او در گفتگو با خبرنگارها درباره‌ی انگیزه‌اش گفته‌است: می‌خواستم بگویم همه چیز می‌تواند به گونه‌ی دیگری باشد: ما باید «در کنار یکدیگر بایستیم نه در مقابل یکدیگر».

برخی از کاربران، اعلام کرده‌اند که وقتی یک زن، آزادی و اجازه‌ی ابتکارعمل و مدیریت بحران داشته باشد، دنیا به مکان بهتری برای زندگی خواهد بود!

selfieMuslmBelg2.JPG


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016