پنجشنبه 6 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دادستانی آمریکا با آزادی رضا ضراب به قید وثیقه مخالفت کرد


رضا ضراب

دادستانی آمریکا قرار بازداشت رضا ضراب را پیش از محاکمه در دادگاه تمدید خواهد کرد و از آزادی او با قید وثیقه ۵۰ میلیون دلاری مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، رضا ضراب ۳۳ ساله، در ماه مارس طی سفرش به میامی دستگیر شد. او به تسهیل انتقال میلیون‌ها دلار به ایران و کمک به ایران برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده متهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته بنیامین برفمن وکیل ضراب، موکل او توسط دادستان فدرال در منهتن به چهار فقره جرم از جمله پولشویی و تقلب بانکی متهم شده و حکم او به گفته کارشناسان حقوقی چیزی حدود ۷۵ سال زندان خواهد بود.

روز گذشته دادستان آمریکا ابراز داشت: رضا ضراب به دلیل نفوذ و ثروت زیادی که دارد نباید تا قبل از تشکیل دادگاه آزاد شود چرا که بنا بر اخباری که در خصوص تعداد زیاد پاسپورت‌های این فرد وجود دارد این خطر وجود دارد که به کشورهایی که تعهدی جهت استرداد مجرمین ندارند سفر کند.

هفته گذشته وکیل ضراب پیشنهاد وثیقه ۵۰ میلیون دلاری برای آزادی او قبل از تشکیل دادگاه را داده بود که قرار بود ۱۰ میلیون دلار آن به صورت نقدی پرداخت شود. در عین حال او گفته بود پاسپورت‌های ضراب می‌تواند در این مدت ضبط شود و نیروهای امنیتی ۲۴ ساعته او را تحت نظر قرار دهند.

با این وجود دادستان ادعا کرده بود این رویه‌ها برای اطمینان از حضور ضراب در دادگاه کافی نیست.

به گفته مقامات دارایی‌های شخصی ضراب، که شامل حداقل ۲۰ ملک، شش اسب، هفت قایق، یک هواپیمای خصوصی، ۱۷ اتومبیل لوکس و بیش از ۱۰ میلیون دلار آثار هنری است. او چیزی حدود ۱۲ هولدینگ و کمپانی را در سراسر جهان هدایت می‌کند. با این وصف، به گفته دادستان ضراب می‌تواند به هر کجا که بخواهد به طور مخفیانه سفر کند.

بر اساس جدول زمان‌بندی دادگاه، ۲ ژوئن قرار است طی جلسه‌ای نتیجه ادامه بازداشت یا آزادی موقت ضراب توسط قاضی فدرال تعیین شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، در پیشنهاد وثیقه ضراب توسط وکیل او به فعالیت‌های خیرخواهانه ضراب اشاره کرده و گفته است ضراب مبلغ دو میلیون و سیصد هزار دلار به یک موسسه غیرانتفاعی ترکیه‌ای به نام توگم-در کمک می‌کند.

دادستان در پاسخ به این ادعای وکیل رضا ضراب گفت: این موسسه غیرانتفاعی در ترکیه توسط همسر رجب طیب اردوغان تاسیس شده است و اثبات می‌کند که ضراب از ثروت خود برای رشوه دادن به سیاستمداران در ترکیه استفاده می‌کند.

وکیل ضراب در جلسه طرح دعوی روز چهارشنبه به شدت به رای دادگاه جهت تمدید بازداشت موکل خود اعتراض کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016