جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزارت امور خارجه: قاسم سلیمانی به درخواست بغداد در عراق است

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتقاد وزیر خارجه عربستان از فعالیت قاسم سلیمانی در عراق، گفته است که آقای سلیمانی به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارد.

آقای جابری انصاری گفت حضور مستشاران نظامی ایران در عراق "تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست ها و افراط‌گرایان است".

در روزهای اخیر تصاویری منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به حضور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در عملیات پس گرفتن شهر فلوجه از داعش در عراق است. این تصاویر آقای سلیمانی را در جمع فرماندهان نظامی نشان می‌دهد.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، روز گذشته ۲۶ مه، (ششم خرداد)، در گفت‌وگو با روسیا الیوم با انتقاد شدید از حضور آقای سلیمانی در عراق و سوریه، سپاه پاسداران را به فعالیت‌های خرابکارانه متهم کرده و گفته است " اقدامات قاسم سلیمانی در عراق غیر قابل قبول است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای جبیر گفت که حضور آقای سلیمانی با هماهنگی ایران و آمریکا نبوده، بلکه نیتجه هماهنگی میان بغداد و تهران بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است".

تنش سیاسی میان ایران و عربستان از زمان قطع روابط دو کشور بعد از حمله به دفاتر دیپلماتیک عربستان در ایران، به اوج خود رسیده است.

عربستان ایران را به دخالت در امور منطقه متهم می‌کند و ایران هم عربستان را " اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش ناامنی در جهان" می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016