جمعه 14 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: فاصله‌ای میان ما و رهبر وجود ندارد

160603054507_rouhani_khomeini_624x351_isna_nocredit.jpg
بی‌بی‌سی: حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در یک سخنرانی گفته است فاصله‌ای میان دولت و رهبر ایران وجود ندارد.

او شب گذشته در مراسم بیست و هفتمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است: "آنانی که آرزو دارند فاصله ما با یکدیگر و قوا با رهبری را مشاهده کنند، این آرزو را با خود به گور خواهند برد."

پیشتر معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر آقای روحانی رسانه‌های به گفته او "معاند" را به "خبرسازی و جعل خبر" با نیت ایجاد "تقابل" میان دولت و رهبر متهم کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واکنش معاون ارتباطات دفتر آقای روحانی به خبری بود که بر اساس آن گفته شده بود آیت‌الله علی خامنه‌ای دستور داده "تغییراتی" در دولت ایجاد شود از جمله آن که برادر رییس جمهور از دولت "کنار گذاشته شود."

حسن روحانی در سخنرانی شب گذشته خود در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی با تشریح چگونگی انتخاب رهبر وقت ایران، یادآور شد که آیت‌الله علی خامنه‌ای در زمان رسیدن به رهبری شرط مرجعیت نداشته است و با نظر آیت‌الله خمینی این شرط حذف شده است.

او توضیح داد: "امام مسیر بازنگری قانون اساسی را هموار کرد. چه کسی می‌توانست شرط مرجعیت را از رهبری بردارد؟ امام گفت مرجعیت لازم نیست و اگر مجتهدی از سوی نمایندگان ملت مورد تایید قرار بگیرد، او فقیه خواهد بود."
در قانون اساسی ایران در زمان درگذشت آیت‌الله خمینی تصریح شده بود که رهبر کشور باید از میان مراجع تقلید شیعه انتخاب شود.

رییس‌جمهوری ایران در سخنان خود از انتخاب مجلس خبرگان وقت حمایت کرده و آیت‌الله خامنه‌ای را "سالم‌ترین، آگاه‌ترین و با لیاقت‌ترین فرد" برای رسیدن به رهبری توصیف کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016