دوشنبه 24 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
24 خرداد» عمر متین، عامل تیراندازی در اورلاندو را بهتر بشناسیم
پرخواننده ترین ها

کشتار اورلاندو: حمایت هنرمندان از همجنس‌گرایان

خبرنامه گویا ـ کشتار ۵۰ نفر در یک کلوب پر رفت و آمد همجنس‌گرایان در اورلاندو توسط عمر صدیق متین، آمریکایی افغان‌تبار، واکنش‌های بسیاری را در جهان سیاست و هنر برانگیخت.

عمر متین ۲۹ ساله، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه ۱۲ ژوئن پس از آن‌که به پلیس اطلاع داد که از افراد داعش است با سلاح وارد این کلوب شد و مردم را به رگبار بست. در جریان این تیراندازی ۵۳ نفر نیز به‌شدت زخمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروگان‌گیری در این کلوب در ساعت دو نیمه‌شب آغاز شد و تا ساعت پنج صبح، زمانی که مأموران امنیتی عمر متین را از پای در آوردند ادامه داشت.
از این کشتار به‌عنوان خونبارترین تیراندازی در آمریکا یاد می‌کنند و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را «عملیات ترور و نفرت» نامید. میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت اف‌بی‌آی پرونده‌ای برای این کشتار به‌عنوان «تروریسم» گشوده است.

از آن‌جا که پدر عمر متین گفته بود پسرش از همجنسگرایان نفرت داشت و هدف او نیز کشتار همجنسگرایان بود، چندین هنرمند عرصه موسیقی و سینما در شبکه‌های اجتماعی همبستگی خود را با جامعه همجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌ها اعلام کردند و یاد قربانیان این رویداد را گرامی داشتند.

در میان این هنرمندان می‌توان از این افراد یاد کرد: جولین مور، مدونا، لئوناردو دی کاپریو، بیانسه، لیدی گاگا، آنتونیو باندراس، انریکه ایگلسیاس، ریکی مارتین، پاتریشیا آرکت، جینا رودریگز، کیم کارداشیان، جان لجند، میلا یوویچ، تی آر نایت، ایمی شومر، میندی کالینگ، آریانا گراند، اولیویا وایلد، کریس جنر، آدام لمبرت، آلیشا کیز، جاستین تیمبرلیک، نیل پاتریک هریس.

برای نمونه مدونا، خواننده موسیقی پاپ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آن‌چه در اورلاندو رخ داده ویرانگر است. قلب من با همه قربانیان این تیراندازی و خانواده‌های آن‌هاست. جنایات تنفرآمیز را متوقف کنید.»

جولین مور، بازیگر سینما و برنده جایزه اسکار با اشاره به قانون حمل سلاح در آمریکا، در صفحه توئیتر خود نوشت: «چند نفر پیش از آن‌که ما به‌عنوان یک ملت دست به عمل بزنیم باید بمیرند؟»

لئوناردو دی‌ کاپریو، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد امسال نیز نوشت: «با حیرت از تراژدی بی‌معنی در اورلاندو. ما باید با هم در برابر تنفر و خشونت بایستیم.»

آنتونیو باندراس، بازیگر سینما که به‌تازگی فیلمی با بازی او و گلشیفته فراهانی به روی پرده سینماها رفت، در توئیتر خود نوشت: «عشق سلاح آن‌هایی است که شجاع‌اند. بیایید استفاده از آن را یاد بگیریم.»

انریکه ایگلسیاس، خواننده موسیقی پاپ نیز نوشت: «قلب من برای شما در اورلاندو شکست! عشقم را به تمام کسانی که در این خشونت مضحک آسیب دیدند تقدیم می‌کنم.»

ریکی مارتین، خواننده موسیقی پاپ نیز در توئیتر خود نوشت: «من همجنسگرا هستم اما نمی‌ترسم. عشق همه چیز را تسخیر خواهد کرد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016