دوشنبه 24 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله تند وزیر ارشاد به نمایندگاه خامنه‌ای در استان‌ها و قوه قضائیه

جنتی: آقایان به طور کل با موسیقی مخالفند

دیگربان - علی جنتی٬ وزیر ارشاد گفته که برخی نمایندگان علی خامنه‌ای با اعمال «دیدگاه‌های شخصی» مانع برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها شده‌اند.

آقای جنتی افزوده این «آقایان٬ اجتهاد خود را ملاک قرار می‌دهند و توجه به نظرات رهبری نمی‌کنند و به طور کلی با موسیقی مخالفند٬ ما که نمی‌توانیم زیر بار این حرف برویم.»

246738n.jpg

وی اظهار کرده «در برخی استان‌ها متأسفانه بعضی دادستان‌ها دخالت می‌کنند و جلوی برگزاری کنسرت را می‌گیرند. نمونه‌اش استان خراسان رضوی است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی «دادستان شهر مشهد عملاً اجازه برگزاری هیچ کنسرتی در این شهر نمی‌دهد. حتی کنسرت‌هایی که موسیقی سنتی دارد و با اشعار حافظ و مولانا خوانده می‌شود.»

وزیر ارشاد ادامه داده «از نظر قانونی حتی یک دادیار هم می‌تواند جلوی یک کنسرت را بگیرد، احضار کند، لاک و مهر کند٬ اما همه اینها باید در چارچوب قانونی انجام شود.»

این اظهارات علی جنتی یکی از تند‌ترین موضع‌گیری‌های وزیر ارشاد علیه نمایندگان علی خامنه‌ای و قوه قضائیه در سه سال اخیر است.

از قوه قضائیه٬ نمایندگان خامنه‌ای٬ سپاه و حزب‌الله به عنوان مهمترین گروه‌های فشار در لغو کنسرت‌ها در شهر‌های مختلف ایران نام برده می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016