چهارشنبه 26 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دلال نظامی ایرانی در کلورادو آمریکا دستگیر شد

6674777685.JPG
خبرگزاری ایرانشهر - پلیس آمریکا می‌گوید یک ایرانی تبار به نام «منصور مقتدری زاده» را به اتهام قاچاق قطعات هواپیمای و دیگر لوازم مورد استفاده در صنایع نظامی از آمریکا به ایران، دستگیر کرده است. پلیس FBI از سال ۲۰۱۰ به دنبال دستگیری او بوده است.

منابع خبری در ایالت کلورادو می گویند دادستان‌های آمریکایی کیفرخواستی را علیه آقای مقتدری زاده در سال 2010 تنظیم کردند. او که شهروندی ایرانی الاصل است، به تازگی برای شرکت در جشنی خانوادگی، به منظور سفر به آمریکا درخواست صدور روادید کرده بود و به محض ورود در فرودگاه دنور در ایالت کلورادو بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در کیفرخواست این متهم به دلالی نظامی برای جمهوری اسلامی آمده است منصور مقتدری زاده در خلال سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی به نمایندگی از مشتریانی در دولت و نیروهای نظامی ایران اقدام به خرید کالا و تجهیزات از آمریکا کرده است. وی در این کیفرخواست به قاچاق اقلامی از قبیل تجهیزات حمل و نقل هوایی، ورق های فلزی مورد استفاده در صنایع نظامی و هوانوردی، رنگ های پوششی، رزین، مواد شیمیایی و دیگر کالاها و تجهیزات ساخت آمریکا متهم شده است. در این کیفرخواست ذکر شده است مظنون و شرکت های وابسته به او برای حمل و نقل برخی از این اقلام، اسناد ساختگی ایجاد کرده اند.

قرار است مقتدری زاده، 16 ژوئن (27 خرداد) در دادگاه فدرال آمریکا حاضر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016