چهارشنبه 26 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران بر سر خرید هواپیما با شرکت آمریکایی بوئینگ به توافق رسید

16012412it.jpg
رادیو فردا - وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که با شرکت هواپیماسازی بوئینگ به توافق رسیده‌ایم که جزئیات آن در روزهای آینده اعلام می‌شود و سخنگوی دولت نیز گفته که «زمینه‌هایی» برای خرید هواپیما از این شرکت «فراهم شده است».

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد گفت که در توافق جدید با این شرکت ۵ تا ۷ میلیون دلار به نفع ایران شده و جزئیات توافق در روزهای آینده اعلام می‌شود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که دفتر خاورمیانه‌ای شرکت بوئینگ هنوز درباره این خبر اظهارنظر نکرده است.

این خبرگزاری هفته گذشته خبر داده بود که ایران در آستانه یک توافق تاریخی برای خرید هواپیما از بوئینگ از زمان انقلاب بهمن ۱۳۵۷ است.

در همین حال محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت گفته که «زمینه‌هایی» برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ فراهم شده که «مذاکرات آن در حال انجام است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت ایران‌ایر ۱۸ خردادماه با اشاره به مذاکرات با شرکت بوئینگ برای خرید احتمالی۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری، گفته بود که موانع و مشکلاتی بر سر راه خرید این هواپیماها قرار دارد.

یک هیات از شرکت هواپیمایی بوئینگ فروردین ماه امسال به تهران سفر کرده بود و در همان زمان مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته بود که این شرکت هواپیماسازی سری جدید هواپیماهای ۷۳۷، ۷۸۷ و ۷۷۷ را برای فروش به ایران پیشنهاد کرده است.

سفر پارسال رییس جمهوری ایران به ایتالیا و پاریس به امضای چندین تفاهم‌نامه اقتصادی میان تهران با پاریس و تهران با رم منجر شد که از جمله آن‌ها تفاهم‌نامه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه است.

این قرارداد به دلیل این که بخشی از قطعات ساخت آمریکا است، مشروط به صدور مجوز دولت آمریکا است و هم اکنون روند اجرای این قرارداد با کندی مواجه است.

در همین حال وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این تفاهمنامه گفت که ایران به ۴۰۰ فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و ۱۰۰ فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد.

سخنگوی دولت نیز گفت که قرارداد ایران با ایرباس در جلسه بعدی شورای اقتصاد مطرح و پس از تصویب این شورا این قرارداد امضاء خواهد شد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، به دنبال اجرایی کردن هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در دی‌ماه پارسال طی فرمانی مجوز فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کرد.

سپس وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پنجم فروردین ماه با صدور «مجوز کلی» برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران به شرکت‌های آمریکایی اجازه داد، پس از سه دهه به ایران هواپیما بفروشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016