سه شنبه 1 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قاسم سلیمانی: رژیم آل خلیفه با مقاومت مسلحانه شیعیان بحرین نابود می‌شود

تقاطع - قاسم سلیمانی، فرمانده "نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در یک بیانیه شدید‌الحن، حکومت بحرین را تهدید کرد که با "مقاومت مسلحانه"‌ی مردم این کشور، "نابود" خواهد شد.
461555046765.jpg
آقای سلیمانی که از او به عنوان تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی یاد می‌شود، این بیانیه را در واکنش به تصمیم حکومت بحرین در سلب تابعیت "شیخ عیسی قاسم"، رهبر دینی شیعیان این کشور صادر کرده است.

او در بخشی از این بیانیه نوشته: «به نظر می‌رسد آل خلیفه از حرکت مسالمت‌آمیز مردم سوء‌استفاده کرده و برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد. یقینا آنها می‌دانند تجاوز به حریم آیت ‌لله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله‌ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده سپاه قدس در ادامه‌ی تهدید خود از "آغاز انتفاضه خونین" در بحرین سخن به میان آورده و افزوده: «حامیان آل خلیفه بدانند اهانت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بر عهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت می‌دهند.»

بحرین که متحد نزدیک عربستان سعودی و ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود در دی‌ماه گذشته و به دنبال اشغال شبانه‌ی سفارت عربستان در تهران توسط گروهی از حامیان جمهوری اسلامی، کلیه روابط سیاسی و اقتصادی‌اش را با این حکومت قطع و دیپلمات‌های آن را از خاک خود اخراج کرد.

دولت بحرین بارها جمهوری اسلامی را به تحریک و تجهیز نظامی شیعیان این کشور متهم کرده که بیانیه‌ی شام‌گاه دوشنبه (۳۱ خرداد-۲۰ ژوئن) قاسم سلیمانی می‌تواند مهر تاییدی بر این اتهامات باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016