پنجشنبه 10 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ستارگان جنگ ایران در سوریه

iran_1.jpg
خبرنامه گویا: ایران چگونه نقشش در جنگ داخلی سوریه را برای افکار عمومی داخلی‌اش توجیه می‌کند؟

از مجری‌های تلویزیونی شناخته شده، بازیگران و بچه پولدارها استفاده می‌شود. آنها مغلمه‌ای از احساسات مذهبی و ناسیونالیستی درست می‌کنند و به خورد مردم می‌دهند تا حضور ایران در جنگ داخلی سوریه را توجیه کنند.

مقامات ایران به ندرت در قدرت نگه داشتن بشار اسد و یا حفظ مسیر دسترسی به حزب الله در لبنان را به عنوان دلیل حضورشان در سوریه اعلام می‌کنند. دلیل اصلی‌ای که به جای این موارد مطرح می‌شود دفاع از حرم‌های شیعیان و بازداشتن داعش است.

و البته روشی ویژه برای رساندن این پیغام به کار برده می‌شود: ستارگانی که سابقا یا در حال حاضر ممنوع التصویر یا کار هستند، در رسانه‌های محافظه‌کار ایران حضور می‌یابند و از سیاست‌های ایران در سوریه تقدیر می‌کنند.

محمدرضا گلزار بازیگری شناخته شده‌است که طرفداران زیادی بین نوجوانان دارد. او در شانزده سال گذشته مرتبا ممنوع التصویر شده‌است. دلیل این امر سبگ زندگی اوست که به مذاق مقامات جموری اسلامی خوش نمی‌آید. با این وجود مواضعش درباره سوریه کاملا با سیاست‌های ایران هم‌خوانی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در مصاحبه‌ای با تلویزیون پلاس انجام داد، سیاست‌های ایران را سوریه را مطابق با منافع ملی دانست. وی گفت: "اگر این عزیزان آنجا نجنگند، خوب آنها می‌آیند لب مرز و بعد هم می‌آید داخل". او البته تاکید کرد که اطلاعاتش درباره سوریه "ناکامل" است و قرار نیست در ازای این سخنان چیزی دریافت کند.

همچنین رضا رشید پور، مجری تلویزیونی سابق که به مصاحبه‌های تند و تیزش با هنرمندان و سیاستمداران مشور است، به خاطر تلاشش برای مقابله با این دیدگاه که کسانیکه در سوریه می‌جنگند انگیزه مالی دارند، پوشش خبری قابل توجهی از رسانه‌های محافظه‌کار دریافت کرد.

او در برنامه تلویزیونی‌اش، تصویری از یک سرباز ایرانی منتشر کرد که به خاطر شرکت در جنگ سوریه نتوانست در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کند. او پس از آن به نظراتی که در اینستاگرام منتشر می‌شود اشاره کرد و از آنها انتقاد کرد: "چه کسی حاضر است برای گرفتن پول گلول بخورد؟" این مصاحبه از تلویزیون فارس نیوز بخش شده‌است.
1Picture Frame H White New ABNA copy_5434fb2c758c1.jpg
در فیلم دیگر که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده، راوی که خود از "جانبازان مدافع حرم" است از این صحبت می‌کند که بین کسانیکه در سوریه کشته شدند، کسی که خالکوبی روی دستش داشت و "BMW سوار شهرک غرب" نیز حضور داشتند.

منبع : The National Interest


زمان درباره اوباما قضاوت خواهد کرد


قیمت دلار در ایران باید گرانتر شود


برای ورود به آمریکا شاید از شما لیست حسابتان در شبکه اجتماعی پرسیده شود


لغو مراسم فشن شوی برندِ آمریکایی لیوایز از سوی پلیس امنیت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016