شنبه 12 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تداوم کارزار عفو بین الملل در حمایت از جعفر عظیم زاده در هنگام مرخصی


جعفر عظیم زاده به هنگام آمدن به مرخصی

عفو بین الملل، اول جولای ۲۰۱۶: جعفر عظیم زاده فعال کارگری ایرانی و رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، در ۳۰ ژوئن بعد از بر خورداری از مرخصی، به اعتصاب عذای بیش از دوماهه خود پایان داد. او اما همچنان در خطر بازگشت به زندان بسر می برد. در صورت بازگشت به زندان، او زندانی عقیدتی بشمار خواهد آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفرعظیم زاده که جوشکار و رئیس تحادیه آزاد کارگران ایران است، در ۳۰ ژوئن به اعتصاب غذای ۶۳ روزه خود بعد از آن پایان داد که مقامات قضایی با قرار وثیقه ۵/۴ میلیارد ریالی ( ۱۵۰ هزار دلار)، به او مرخصی ۵ روزه دادند و بطور غیر رسمی به وکیل او اعلام کردند که تقاضای اعاده دادرسی که ایشان قبلا به دیوان عالی تسلیم کرده بود را مورد بررسی قرار خواهند داد. اگر چه مقامات قضایی بطور غیر رسمی به جعفر عظیم زاده و وکیل ایشان قول داده اند که ممکن است مرخصی ۵ روزه او را تمدید کنند، اما او همچنان در خطر بازگرداندن به زندان بسر می برد. اگر تقاضای جعفر عظیم زاده برای دادرسی مورد پذیرش قرار گیرد، دیوان عالی، حکم صادره را ابطال و بررسی موضوع حکم را به دادگاه اولیه ارجاع خواهد داد.

جعفر عظیم زاده در مارس سال ۲۱۰۵ طی محاکمه ای غیر منصفانه در دادگاه انقلاب تهران به اتهام " اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" و " تبلیغ علیه نظام" به ۶ سال زندان محکوم شد. او همچنین به دوسال محرومیت " از تعامل در فضای مجازی و فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای" محکوم شد. حکم فوق که تنها به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز سندیکایی علیه او صادر شده بود شامل موارد زیر است: فعالیت برای تهیه طومار۴۰ هزارنفری کارگران برای افزایش حداقل دستمزد، مصاحبه با رسانه های مستقر در خارج از کشور، مشارکت در ایجاد اتحادیه آزاد کارگران ایران، شرکت در تجمع روز جهانی کارگر در سال ۲۰۰۹ در پارک لاله تهران و دیگر تجمع های مسالمت آمیز در مقابل مجلس، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، و دیدار با دیگر گروه های سندیکایی مانند سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و وحومه. دوران گذراندن حکم زندان او از ۸ نوامبر سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

جعفرعظیم زاد اعتصاب عذای خود را از ۲۹ آوریل در اعتراض به موارد زیر آغاز کرد: بازداشت و محکومیت خودش و دیگر فعالین سندیکایی و معلمان با اتهامات امنیتی، سرکوب تجمع ها و اعتصاب های مسالمت آمیز فعالین سندیکایی، ممنوعیت بر گزاری مراسم روز جهانی کارگر و روز معلم بطور مستقل و تداوم دستمزد های زیر خط فقر.

لطفا هر چه سریع تر به زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی و یا به زبانی که خود صحبت می کنید، به مقامات ایران نامه بنویسید و از آنها بخواهید که:

جعفر عظیم زاده به زندان باز گردانده نشود و حکم زندان و دیگر احکامی که تنها به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز سندیکایی علیه او صادر شده، ابطال گردد؛

به مقامات ایران یاد اوری کنید که طبق " میثاق بین المللی حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی"، و نیز "میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی" که آنها موظف به اجرای کامل هر دو میثاق، در کنار موارد دیگر، هستند، حق همگانی در ایجاد اتحادیه های کارگری و پیوستن به اتحادیه های کارگری را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند.

اصل فراخوان به زبان انگلیسی و اطلاعات بیشتر مربوط به اقدام فوری عفو بین الملل در حمایت از جعفر عظیم زاده در سایت این سازمان [اینجا را کلیک کنید] درج شده است. اتحاد بین المللی، ضمن استقبال از تداوم کارزار عفو بین الملل در این خصوص، کماکان به تلاش خود در حمایت از جعفر عظیم زاده و دیگر فعالین کارگری در بند ادامه خواهد داد. جعفر عظیم زاده و کلیه فعالین کارگری زندانی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

ترجمه و باز تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
info@workers-iran.org;
www.workers-iran.org; / twitter.com/IASWIinfo


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016