شنبه 12 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مشاور وزیر ارشاد با دهها شغل کلیدی با مدارک تحصیلی مخدوش، امضا محفوظ

این روزها در حالی که بیکاری در ایران بیداد می نماید و کارگاههای و کارخانه های بزرگ و کوچک یک به یک در حال تعطیلی می باشند برخی از دولتمردان و مسئولین ایرانی که اغلب با رانت نسبی و یا سببی به این مشاغل دست یافته اند دارای چندین شغل مختلف در جایگاه های حساس مدیریتی کشور می باشند و در کنار این چند شغله بودن از مواهب و مزایا و حقوق چندین میلیونی و گاه چندین ده میلیونی از هر کدام از این مشاغل بهره مند می شوند.

شروع افشاگری فیش های حقوقی چند ده میلیونی هر چند توسط نهادهای امنیتی مخالف دولت روحانی، برای تضعیف این دولت کلید خورد ولی گستردگی فساد نهادینه شده در حاکمیت باعث شد دومینویی از این افشاگری ها آغاز شده و به مدد قدرت شبکه های اجتماعی نوین پرده از مفاسد حقوقی بسیاری از مدیران بردارد. در مجموع می بایست این امر را فرخنده و خجسته دانست زیرا رسانه ای شدن این مفاسد و فشار متقابل افکار عمومی منجر گردید تا بخشی از دولت و حاکمیت دست به کار شده و جلوی این مفاسد تا حدودی گرفته شود. به نظر می آید این دومینو برای افشاگری مشاغل متهدد مسئولین و مدیران متخلف نیز باید صورت پذیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واقعیت آنست که روحانی پس از پیروزی در انتخابات با نام اعتدال و به منظور ایجاد رضایت در بخش از حاکمیت برخی از مدیران همسو با دولت احمدی نژاد را در پست های خویش ابقاء و برخی را نیز در دولت خویش مجدداً به کار گرفت. و البته این مدیران نیز با روی کار آمدن دولت جدید رنگ و بوی سیاسی همسوی اصلاح طلبان را گرفتند و برخی حتی تا مدارج بالا در دولت صعود نمودند.

یکی از این مدیران، مشاور اقتصاد شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا خلیل ارجمندی می باشد. این مدیر جوان که از مدیران دولت احمدی نژاد می باشد بنا به اطلاعات مندرج گشته در فضای مجازی در دهها شرکت دولتی و خصوصی مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و عضو هئیت مدیره می باشد. همچنین خلیل ارجمندی علاوه بر پست مشاور اقتصادی علی جنتی با حفظ سمت توسط جناب آقای وزیر به سمت مدیر عاملی و رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنرمندان و روزنامه نگاران نیز منصوب گشته است. همچنین آقای جنتی در سال گذشته با حفظ دو سمت گذشته طی حکمی وی را به ریاست کمیته خلاق این وزارتخانه نیز منصوب نمود.

ریاست هیئت مدیره های گروه صنایع کاغذ پارس (سهامی عام)، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، شرکت خدمات بیمه ای آینده سازان خوارزمی، نوسازان منطقه ۱ و ۱۲ شهرداری تهران و همچنین عضویت در هیئت مدیره های بورس اوراق بهادار، شرکت توسعه مهندسی پارس (پیدکو)، گروه انرژی توسعه، صبا تامین (هلدینگ پولی و مالی و تامین اجتماعی)، شرکت بیمه توسعه، شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه، شرکت بین المللی بورس نفت، شرکت سرمایه گذاری کیش، شرکت تامین سرمایه سپهر صادرات، شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی، شرکت گسترش انفورماتیک ایرانیان از جمله مشاغلی است که در جستجوی اینترنتی برای این مشاور وزیر بدست می آید.

بنا به شنیده ها مبلغ فیش دریافتی آقای مشاور تنها از صندوق هنر بالای ۱۳ میلیون تومان در ماه می باشد. رقمی که شاید به تعداد مناصب این مدیر قابل ضرب باشد. از سویی این سئوال باقیست که یک فرد چگونه می تواند با داشتن سمت پر مشغله ای چون مدیریت یک صندوق پر مراجعه در ارشاد به لحاظ زمانی دارای دهها شغل دیگر باشد. تازه این درحالیست که ارجمندی مدعی تدریس برخی دروس در دانشگاه و همچنین تحصیل مقطع دکترا می باشد.

از طرفی مشاغل و پست های بالا در حالیست که مدرک تحصیلی مشاور آقای وزیر در هاله ای از ابهام قرار دارد. این ابهام وقتی بر سر زبان ها افتاد که در مرداد ۱۳۹۰ وی به سمت مشاور اقتصادی و رئیس کار گروه خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس منصوب شد. در آن زمان سایت مشرق نوشت :" آنچه ذهن مخاطب را با تردیدی جدی تر مواجه می کند، عنوان تحصیلی است که در این خبر به آن اشاره ای نشده است. فقط در خبر ذکر شده، دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی که به معنای داشتن درجه دکتری وی است. شاید انتشار مدارج وی و دانشگاه های اخذ کننده آن، بتواند در این راستا، ابهامات افکار عمومی را از بین ببرد. چرا که برخی عنوان می کنند دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه هاوایی دریافت کرده است. درباره دکتری ارجمندی نیز تا کنون اطلاعی در دسترس نیست "

البته در فرزند وی در وبلاگ شخصی خویش نوشته است که پدرش دانشجوی دکترا است ولی آنچه از کارمندان ارشاد شنیده شده است گواه این مدعاست که وی دانشجوی یکی از دانشگاههای خارج کشور می باشد که البته هنوز وی مدرکی را برای این ادعای خویش نیز ارائه ننموده و تا کنون نیز برای تحصیل از کشور خارج نشده است. مدرک کارشناسی ارشد ارجمندی نیز از دانشگاه هاوایی !! است دانشگاهی که قصه پر غصه ای از مدارک سازی ها را در دهه گذشته تداعی می کند.

دکتر! خلیل ارجمندی مشتی از خروار سیستم مدیریتی ایران امروزین است که در آن آفتاب در حال غروب است زیرا تنها در غروب آفتاب است که انسانهای کوتاه قد، بلند قد به نظر می آیند. سیستمی که چینش آن نر بر اساس شایستگی و لیاقت و تحصیلات بلکه با رانت و خویشاوندی و باد بازی چیده شده است. به نظر می آید آیت الله خامنه ای که چند هفته پیش اعلام نمود که خجلت و شرمندگی اش از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است کمی به مدیران دهها شغله و کم سواد که تا حد مشاور وزیر نیز صعود می کنند نظری افکند تا بیش از این خجلت از روی جوانان این مرز و بوم نکشد.

امضا محفوظ


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016