جمعه 18 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

'تک‌تیرانداز دالاس' در افغانستان خدمت کرده بود

ارتش آمریکا اعلام کرده است که میکا جانسون، که ظن می‌رود از عوامل قتل پنج مامور پلیس در شهر دالاس بوده باشد، عضو ارتش آمریکا بوده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در افغانستان خدمت کرده است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی - بنا به اعلام ارتش آمریکا میکا جانسون از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ در ارتش بوده و در سال ۲۰۱۰ به درجه گروهبانی رسیده بود.

رئیس پلیس شهر دالاس می‌گوید میکا جانسون می‌خواسته است که سفیدپوست‌ها، به خصوص ماموران سفیدپوست پلیس را بکشد.

1467991093693.jpeg

در جریان اعتراضات به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در شهر دالاس، پنج مامور پلیس به ضرب گلوله تک تیرانداز یا تک تیراندازان کشته شدند. سه نفر به ظن نقش داشتن در این حمله دستگیر شده‌اند و میکا جانسون هم در درگیری با پلیس کشته شد.

به گفته رئیس پلیس دالاس میکا جانسون، که پیش از کشته شدنش با یکی از مذاکره‌کنندگان پلیس صحبت کرده بود، گفته بود که از وضعیت جنبش اعتراضی سیاهپوستان آمریکا و همچنین موارد اخیر کشته شدن سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا، ناراحت بوده است.

رئیس پلیس دالاس گفت که میکا جانسون پیش از کشته شدن به مذاکره‌کننده پلیس گفت از دست سقیدپوستان ناراحت بوده و می‌خواسته سفیدپوستان، به خصوص ماموران سفیدپوست پلیس را بکشد.

اعتراضات دالاس پس از کشته شدن دو مرد سیاهپوست توسط پلیس آمریکا آغاز شد.

روز گذشته ویدئویی از کشته شدن یک مرد سیاهپوست منتشر شد که نشان می‌دهد در حالی که او قصد داشته گواهینامه‌اش را از جیبش در بیاورد مامور پلیس او را به ضرب گلوله مقابل چشمان دوست دختر او و فرزند خردسالشان می‌کشد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شدت خشونت پلیس علیه سیاهپوستان را "عمیقا نگران‌کننده" خوانده است.

مادر آلتون استرلینگ، که انتشار ویدئوی کشته شدن او خشم بسیاری را برانگیخته، به همراه یکی از فرزندان آقای استرلینگ، در بیانیه‌ای گفته‌اند که خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد.

در این بیانیه آمده است که خانواده آقای استرلینگ با خانواده ماموران کشته شده همدردی می‌کنند.

رئیس پلیس دالاس گفته است میکا جانسون، مظنون به نقش داشتن در قتل پنج مامور پلیس، به هیچ گروهی وابسته نبوده و تنهایی عمل می‌کرده است.

کشته‌شدن ۵ پلیس در در تظاهرات ضد خشونت پلیس در آمریکا
در جریان اعتراضات علیه تیراندازی ماموران پلیس به سیاه‌پوستان، در دالاس تیراندازی‌هایی رخ داد که به کشته شدن پنج نفر از نیروهای پلیس انجامید. وضعیت چند مامور مجروح دیگر نیز وخیم است.

ئیس‌پلیس شهر دالاس، در ایالت تگزاس، ۱۸ تیرماه این خبر را اعلام کرده‌است. در جریان تظاهرات اعتراضی در نیویورک نیز چند نفر بازداشت شده‌اند.

dallas_shooting_20.jpg

اعتراضات عمدتا مسالمت‌آمیز، به تیراندازی و کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست در لوئیزیانا، در پی کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر به دست یکی از افراد پلیس در مینه‌سوتا، روندی متشنج به خود گرفتند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید پس از تیراندازی در مینه‌سوتا، افزایش تنش‌ها در تظاهرات به وضوح قابل رویت است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به تیراندازی‌های اخیر پلیس واکنش نشان داده است. او پس از ورود به ورشو برای شرکت در نشست «ناتو» در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت «وقتی وقایعی مانند این اتفاق می‌افتد، گروه بزرگی از شهروندان ما این‌طور فکر خواهند کرد که به خاطر رنگ پوستشان، رفتار متفاوتی با آنها می‌شود. و این موضوع دردناک است. این موضوع باید همه ما را نگران کند. این مسئله سیاه، یا مسئله هیسپانیک (اشاره به لاتین‌تبارها) نیست. این مسئله آمریکاست. هر انسان منصفی باید نگران شود».

دیوید براون، رئیس‌پلیس دالاس گفته‌است افسران کشته‌شده پلیس از طرف دو تک‌تیرانداز هدف قرار گرفته‌اند. در مجموع به ۱۱ تن از نیروهای پلیس این شهر تیراندازی شده‌است.

اعتراضات عمدتا مسالمت‌آمیز، به تیراندازی و کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست در لوئیزیانا، در پی کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست دیگر به دست یکی از افراد پلیس در مینه‌سوتا، روندی متشنج به خود گرفتند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید پس از تیراندازی در مینه‌سوتا، افزایش تنش‌ها در تظاهرات به وضوح قابل رویت است.


18 تیر و قرق پارک جنگلی لویزان بخاطر عروسی دختر قالیباف


همه سرلشکران ایران


پناهجویی که سر از چمدان درآورد + ویدئو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016