جمعه 18 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تصویب لایحه منع فروش هواپیمای بوئینگ به ایران در مجلس آمریکا

Boeing221123.jpg
رادیو زمانه - مجلس نمایندگان آمریکا به‌منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران دو متمم لایحه‌ای در این زمینه را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را نمایندگان حزب جمهوری‌خواه تشکیل می‌دهند عصر پنج‌شنبه ۷ ژوئیه / ۱۷ تیر به وقت محلی به‌طور شفاهی به این دو متممی که به لایحه بودجه خدمات مالی پیوست شده بود رأی داد.

پیتر روسکام، نماینده حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا و طراح این دو متمم گفته است که احتمال دارد در صورت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران، سپاه پاسداران از آن‌ها برای مقاصد نظامی استفاده کند.

اگرچه برخی از نمایندگان حزب دمکرات نیز با تصویب این دو متمم موافق بودند اما به‌طور کلی این حزب و دستگاه دولتی آمریکا این اقدام جمهوری‌خواهان را مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران عنوان می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخستین بار عباس آخوندی، وزیر راه ایران ۲۵ خرداد از توافق جدید با شرکت هواپیماسازی بوئینگ خبر داده و گفته بود با قطع دست واسطه‌ها و دلال‌ها، توافقی صورت گرفته که نسبت به توافق قبلی برای خرید شش ایرباس ۳۳۰ بین پنج تا هفت میلیون دلار به نفع ایران خواهد بود.

در پی آن علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران ۳۰ خرداد از توافق مکتوب ایران با شرکت بوئینگ خبر داد و گفت ایران با بوئینگ برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما به توافق رسیده است.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ نیز اعلام کرد که در نظر دارد ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری را به قیمت ۱۷.۶ میلیارد دلار به ایران بفروشد و ۲۹ فروند هواپیمای دیگر را نیز به ایران اجاره دهد. بدین ترتیب کل مبلغ معامله شرکت بوئینگ با ایران ۲۵ میلیارد دلار خواهد شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا هم گفت توافق هسته‌ای با ایران بر پایه مورد به مورد اجازه فروش هواپیماهای تجاری به این کشور را می‌دهد.

پیش از این در اردیبهشت‌ماه سال جاری پیتر راسکم، باب دالد و رندی هالتگرن، سه نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به دنیس مویلنبرگ، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ،‌ نسبت به خطر معاملات این شرکت با ایران و احتمال استفاده از بوئینگ‌های ارسالی به این کشور در جهت مقاصد جنگی هشدار داده بودند.


بوسیدن زن، از نگاه کیارستمی


نیویورک تایمز: عربستان در حال نابود کردن جهان اسلام


متن مکالمه تلفنی بلر و بوش و وورد به جنگ عراق


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016