سه شنبه 29 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش ویدئوی مهاجم قطار مسافربری آلمان را منتشر کرد

داعش در اطلاعیه‌ای حمله یک نوجوان ۱۷ساله به قطار مسافربری ایالت بایرن آلمان را به گروه خود نسبت داد و پس از ساعاتی ویدئویی از او منتشر کرد. مقامات ایالت بایرن آلمان نیز گفته بودند که در بازرسی از خانه فرد مهاجم پرچم داعش را پیدا کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ در پی حمله یک نوجوان ۱۷ساله به یک قطار مسافربری در ایالت بایرن آلمان گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این نوجوان یکی از جنگجویان داعش بود. داعش ویدئویی نیز از او منتشر کرد.

داعش در اطلاعیه کوتاهی که سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه / ۲۹ تیر در خبرگزاری خود «اعماق» منتشر کرده نوشته است این حمله در پی فراخوان داعش به جنگجویان خود مبنی بر حمله به ائتلاف جهانی و کشورهای همراه آن انجام شده است.

شامگاه دوشنبه ۱۸ ژوئیه / ۲۸ تیر فردی که گفته می‌شود یک نوجوان ۱۷ساله افغانستانی بود، با تبر و اجسام تیز در قطار محلی به مقصد شهر وورتسبورگ به مسافران حمله کرد. دو نفر از ۴ مسافر زخمی شده در بیمارستان و در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند. زخمی‌شدگان این رویداد اعضای یک خانواده هنگ‌کنگی هستند.

داعش ساعاتی پس از انتشار اطلاعیه خود ویدئویی از نوجوان عامل حمله منتشر کرد. او در این ویدئو به زبان پشتو گفته است: «من یک سرباز دولت اسلامی هستم و دست به یک عملیات مقدس در آلمان می‌زنم.»

او در حالی‌که چاقویی در دست داشت افزود: «شما به سرزمین‌ای ما می‌آیید و مردان و زنان و کودکان ما را می‌کشید.»

این‌که چه تاریخی این ویدئو ضبط شده است هنوز روشن نیست.

یواخیم هِرمان وزیر کشور ایالت بایرن آلمان صبح سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه / ۲۹ تیر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «زد.‌دی.‌اف» آلمان اعلام کرده بود که در بازرسی از خانه فرد مهاجم پرچم داعش پیدا شده است. گفته می شود این پرچم با دست نقاشی شده است.

برخی از شاهدان عینی نیز گفته‌ بودند که این نوجوان به‌هنگام تهاجم فریاد «الله اکبر» سر داده است.


در همین زمینه: [حمله به مسافران قطار در آلمان]


درسی که دوستی دو کودک ایرانی و آمریکایی به دنیا داد


از اسارت تا آزادی، مصاحبه آتنا فرقدانی با واشنگتن پست


تصویر طراحان کودتای ترکیه در صف بازجویی


دختر ایرانی تبار باربارا ترنر خانه مادرش را برای فروش گذاشت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016