یکشنبه 3 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتراض ایران به آژانس برای «درز سند محرمانه» توافق اتمی

870476B1-CD3B-49ED-9818-81865299C86B_w987_r1_s.jpg
رادیو فردا: سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در واکنش به «درز» پیوست «محرمانه» توافق اتمی وین و انتشار آن در خبرگزاری آسوشیتدپرس یادداشتی «اعتراضی» را به آژانس ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، بهروز کمالوندی روز یکشنبه، سوم مرداد، گفت که «تلقی» سازمان انرژی اتمی ایران این است که این سند از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «درز کرده است».

روز شنبه نیز علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، انتشار سند «محرمانه»توافق اتمی وین را «خلف وعده» خوانده بود.

آقای صالحی درعین حال گفته بود که با انتشار این سند مردم ایران «مطلع می‌شوند ما چه پیش‌بینی‌های درست و مناسبی برای توسعه صنعت هسته‌ای کشورمان داشته‌ایم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز روز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، سند ادعایی منتشر شده از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس را مایه «افتخار» دانسته و تاکید کرده بود که «ان شاءالله وقتی تمام این سند منتشر شد، مشخص می‌شود ما ظرف ۱۵ سال به کجا خواهیم رسید».

خبرگزاری آسوشتیدپرس شامگاه دوشنبه، ۲۸ تیرماه، خبر داده بود که به سندی مرتبط با توافق هسته‌ای ایران دست یافته که نشان می‌دهد با تسهیل محدودیت‌های کلیدی بر برنامه هسته‌ای، فاصله رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای کم می‌شود.

آسوشیتدپرس مدعی است که این سند، پیوست محرمانه توافق هسته‌ای سال گذشته ایران و شش قدرت جهانی است، و بر اساس آن بعد از ۱۱ تا ۱۳ سال ایران می‌تواند بیش از پنج هزار «سانتریفیوژ ناکارآمد» خود را با سه هزار و ۵۰۰ دستگاه پیشرفته‌تر جایگزین کند.

با این حال مارک تونرسخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس، با بیان این که هیچ سند یا توافق محرمانه‌ای در کار نیست، به بخش فارسی صدای آمریکا گفته است که «پیشگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای و توانایی ما برای نظارت بر برنامه هسته‌ای آن کشور و اطمینان از صلح‌آمیز بودن ماهیت آن تا ابد باقی باقی خواهد ماند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016