جمعه 8 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"آلترناتیو برای آلمان": ورود مسلمانان به کشور ممنوع شود

دویچه وله - حزب راستگرای محافظه‌کار "آلترناتیو برای آلمان" می‌خواهد موقتا از ورود مسلمانان به این کشور جلوگیری و حق پناهندگی برای آنان را متوقف کند. این رویکرد یادآور خواسته‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در آمریکاست.

آلکساندر گاولند، قائم‌مقام حزب راستگرای محافظه‌کار "آلترناتیو برای آلمان" خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور شد. او در بیانیه‌ی مطبوعاتی حزب خود اعلام کرد: «دیگر استطاعت آن را نداریم که به مسلمانان بیشتری بدون کنترل اجازه‌ی ورود به کشور را بدهیم».

19292329300.jpg
آلکساندر گاولند، قائم‌مقام حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان

گاولند افزود: «در میان مهاجران غیرقانونی مسلمان تروریست‌هایی وجود دارند که شمار آنان دائم در حال افزایش است».
گاولند که خود حقوقدان و در ایالت هسن صاحب دفتر وکالت دولتی بود، این خواسته‌ی خود را با حملات تروریستی اخیر درآلمان توجیه می‌کند که انگیزه‌های اسلام‌گرایانه داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او می‌افزاید: «با توجه به حملات تروریستی وحشتناک اخیر باید حق پناهندگی برای مسلمانان را سریعا متوقف کرد تا نخست مشخصات همه‌ی متقاضیان پناهندگی که در آلمان بسر می‌برند ثبت و کنترل و به تقاضاهای آنان رسیدگی شود».

اما به گفته‌ی ناظران سیاسی، گاولند به عنوان حقوقدان باید بداند که خواسته‌های او قابل اجرا نیست. وولف هاینشل فون هاینگ، حقوقدان بین‌الملل از دانشگاه فرانکفورت (اودر) می‌گوید که این از نظر حقوقی مجاز نیست که گروه‌های معینی اعم از مذهبی یا قومی از حق پناهندگی محروم شوند.

به گفته‌ی این کارشناس حقوق بین‌الملل، این موضوع هم در قانون اساسی آلمان تصریح شده، هم در حقوق بین‌الملل و کنوانسیون ژنو درباره‌ی پناهجویی.

به گفته‌ی ناظران سیاسی، اظهارات اخیر گاولند یادآور خواسته‌های دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در رقابت‌های انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری آمریکاست. ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته پس از حمله تروریستی در سن برناردینو کالیفرنیا که در آن اسلامگرایان ۱۴ تن را کشتند، خواستار ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به ایالات متحده‌آمریکا شد.

او گفت که باید از ورود مسلمانان به ایالت متحده آمریکا جلوگیری شود، تا زمانی که مقامات مسئول بدانند در آنجا چه اتفاقی افتاده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016