پنجشنبه 7 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اشاره به ایران در سخنان اوباما و تیم کین

E5161CD7-6948.jpg
صدای آمریکا - در کنوانسیون دموکرات ها چندباری سخنرانان اصلی آن، از ایران نام برده اند. مشابه اتفاقی که هفته پیش در کنوانسیون حزب جمهوریخواه نیز رخ داد. با این تفاوت که جمهوریخواهان از توافق هسته ای به عنوان یک سرشکستگی یاد می کردند اما دموکرات ها آن را نشانه ای از قدرت و برتری سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا عنوان کردند.

چهارشنبه در سومین روز کنوانسیون حزب دموکرات، باراک اوباما جو بایدن و تیم کین سه سخنرانی بودند که به توافق هسته ای ایران اشاره کردند.

باراک اوباما در بخشی از سخنانش درباره کلینتون، تاکید کرد که توافق هسته ای با هدایت و مشاوره هیلاری کلینتون صورت گرفت و به این ترتیب جهان را از خطر دسترسی ایران به سلاح هسته ای نجات داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جو بایدن که بخش اصلی سخنانش به ناتوانی ترامپ در سیاست خارجی اشاره داشت، در میان موفقیت های کلینتون، به کشتن اسامه بن لادن اشاره کرد و سپس گفت توافق هسته ای با ایران یکی دیگر از موفقیت های کلینتون بود.

اما تیم کین یار انتخاباتی کلینتون با اینکه در دولت حضور ندارد و سناتور کنگره است، از این توافق به عنوان موفقیت کلینتون تمجید کرد. او شرح داد که هیلاری کلینتون همواره به اوباما درباره پرونده هست ای توصیه می کرده و در نهایت به توافق هسته ای ختم شد.

آقای کین در حالی سخن می گفت که او از جمله دموکرات های فعال در سنا بودند که خواستار اجرای توافق هسته ای با ایران شده بودند.

انتقادات جمهوریخواهان

برخلاف رویکرد مثبت دموکراتها، اما هفته پیش جمهوریخواهان هربار به سیاست خارجی اشاره کردند،‌ از توافق هسته ای ایران نیز انتقاد کردند.

برخی از جمهروریخواهان پیشتر گفته بودند اگر موفق شوند ، توافق هسته ای را پاره می کنند. هرچند ترامپ شخصا به این شدت واکنش نداد اما او هم گفت این توافق بد است و باید تغییر کند.

دکتر بن کارسون،‌رقیب سابق ترامپ که در نهایت کناره گیری کرد روز جمعه به صدای آمریکا گفت جهوریخواهان توافق هسته ای را قبول ندارند و اساسا مذاکره با یک دولت تروریستی را قبول ندارند

ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک،‌تیرماه سال گذشته بعد از ده سال ماجرا جویی هسته ای جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدند. ایران فعالیت های مشکوک هسته ای را کاهش داد و در مقابل آمریکا و غرب تحریم های فراگیر علیه برنامه هسته ای ایران را برداشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016