جمعه 22 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی: مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه نماز جمعه مشهد بر منع برگزاری کسنرت‌های موسیقی در استان خراسان تأکید کرد. او از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌اند خواست که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه: آیت‌الله احمد علم‌الهدی ظهر جمعه ۲۲ مرداد در نماز جمعه مشهد از کارزارهایی که در روزهای گذشته برای لغو ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان برگزار شده بود به عنوان «اردوکشی بر ضد امام رضا و مقابله با حرم امام» یاد کرد. او گفت: «مدیران، طراحان و برنامه‌ریزان و ساکنان‌ مشهد بدانند که این شهر آن‌قدر عاشق امام رضا دارد که نمی‌گذارند شما در برنامه‌ریزی‌ها و عیاشی‌هایتان آزاد باشید.»

دادستان مشهد ۱۵ مرداد سال جاری پس از لغو کنسرت موسیقی سالار عقیلی اعلام کرده بود که در استان خراسان رضوی تا اطلاع ثانوی برگزاری کنسرت موسیقی ممنوع است. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی به احکام شرعی و اختلاف نظر مراجع تقلید در مورد حرام بودن یا حلال بودن موسیقی اشاره کرده بود. نماینده ولی فقیه اما در خطبه نماز جمعه مسئولان وزارت ارشاد را به کوته‌فکری متهم کرد و گفت: «دیگر ما نباید بر سر لغو کنسرت با مردم و برخی مسئولان به خاطر کوته‌فکری‌شان چانه‌زنی داشته باشیم. موسیقی حلال، حرام هرچه هست به‌ جای خود محفوظ. هر کس پیرو مرجع تقلید خود است.»
alamhod01.jpg
خطیب جمعه مشهد به طرح‌های سازمان میراث فرهنگی برای رونق گردشگری در مشهد هم تاخت: «طراحان توریستی و گردشگری برای این کشور که می‌خواهند توریست خارجی جذب کنند و به فکر این هستند که یک جریان فرهنگی ضد دینی برای توریست خارجی راه بیندازند، دور این شهر خط قرمز بکشند، اینجا مال امام رضا است و حق تجاوز به حریم امام هشتم ندارند.»

پیش از این حسین زارع‌صفت، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی خواهان گسترش گردشگری در مشهد در کنار زیارت شده بود.

علم‌الهدی در خطبه نماز جمعه امروز مشهد در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: «اینجا شهر گردشگری نیست که مرتب مرکز تفریحی و عیاشی درست کنند و مردم از اطراف و اکناف بیایند، نیم ساعت زیارت امام رضا و همه فسق و فجورشان را برای این شهر بیاورند.»

او بدون آنکه از مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی نام بیاورد او را خطاب قرار داد و گفت: «چرا هر نوع سلیقه و فکر گردشگری و توریست‌پروری آن‌ هم توریست عیاش خوش‌گذران فاسق و فاجر در مغز یک آقای مدیر به وجود می‌آید؟»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016