یکشنبه 31 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جذب صدها دانشجو توسط سپاه پاسداران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور + عکس

آمدنیوز - در کنکور امسال در اقدامی بی‌سابقه در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در رشته‌های مختلف گروه پزشکی، ظرفیت جدیدی به عنوان «بورسیه سپاه پاسداران» ایجاد شده است. به گونه‌ای که حتی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز این ظرفیت خاص دیده می‌شود! این در شرایطی است که طی سال‌های گذشته، تعداد انگشت‌شماری «بورسیه سپاه» یا «ارتش» در معدود دانشگاه‌های کشور وجود داشته، اما امسال در حجم بسیار وسیع و بی‌سابقه‌ای این ظرفیت ایجاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش «آمدنیوز»، در بیش از ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور، «ظرفیت بی‌سابقه و جدیدی» برای «بورسیه سپاه» ایجاد شده که برای اولین‌بار در چنین حجمی پذیرش «دانشجویان بورسیه سپاه» صورت خواهد پذیرفت. گفته می‌شود برخی دانشگاه‌ها معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش عادی خود، دانشجویان بورسیه سپاه پاسداران را خواهند پذیرفت.

بدین ترتیب امسال برای نخستین بار در کنار دانشجویان عادی، صدها دانشجو که مستقیما توسط سپاه گزینش و به عضویت رسمی این نهاد نظامی- امنیتی درآمده‌اند، جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شوند.

در این پذیرش خاص و سهمیه‌ای، اولویت به افراد بسیجی و خانواده‌های آنان داده شده است و اعلام گردیده که «افراد از بدو پذیرش در دانشگاه به عضویت سپاه در می‌آیند و از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند.»

از طرفی در این «ظرفیت‌سازی» که قطعا با هماهنگی مقامات بالای وزارت بهداشت صورت گرفته، حجم وسیعی از امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش‌های آموزشی و درمانی، به این تخصیص اختصاص خواهد یافت که با وجود محدودیت‌های زیاد موجود در این بخش، ارائه این «رانت انحصاری آموزشی» به یک «نهاد خاص»، اجحاف بر بخش درمان و آموزش پزشکی کشور تلقی می‌شود.
از طرفی با توجه به اینکه این تعداد پذیرش بالا و بیسابقه به هیچ وجه با نیازهای آتی سپاه در زمینه خدمات درمانی نیروهای خود تناسب ندارد بنظر میرسد اهداف دیگری پشت پرده پذیرش و حضور این افراد در کنار دانشجویان عادی دانشگاههای علوم پزشکی وجود داشته باشد که در آینده مشخص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016