چهارشنبه 10 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قالیباف: انتشار اسناد واگذاری املاک شهرداری تهران کار معاند است

در پی افشای واگذاری غیرقانونی یک میلیون و ۱۰۰ مترمربع از املاک شهرداری تهران به اعضای شورای شهر تهران و برخی از نمایندگان مجلس، شهردار تهران از دادستان کل کشور خواست تا "با کسانی که آبروی شهرداری را هدف قرار دادند، برخورد شود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو زمانه ـ با انتشار خبرهایی مبنی بر این‌که شهرداری تهران املاکی را به‌شکل غیرقانونی و با تخفیف به اعضای شورای شهر تهران واگذار کرده است؛ شهردار تهران در نامه‌ای به دادستان کل کشور گفته است این گزارش‌ها مخدوش است و باید با انتشاردهندگان آن برخورد شود.


محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران چهارشنبه ۱۰ شهریور در نامه‌ای به محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نوشته است: «جزئیات این سند مخدوش در سطح وسیعی در جامعه به‌طور ناقص و اغراق‌آمیز منتشر شده و دستمایه تشویش اذهان مردم توسط برخی رسانه‌های مغرض و معاند داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است.»

روزنامه شرق روز شنبه ۶ شهریور، بر اساس نامه سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود شهرداری تهران املاکی را که بیشترشان در شمال تهران قرار دارند به دستور مستقیم قالیباف با تخفیف‌های غیرقانونی تا ۵۰ درصد به بیش از ۱۵۰ مدیر ارشد شهرداری تهران، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران فروخته است.

بر این اساس، در نامه سازمان بازرسی کشور گفته شده که این املاک در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ واگذار شده‌اند و ارزش آن‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سایت «معماری نیوز» نیز اعلام کرد که در جلسه‌ سه‌شنبه دوم شهریور شورای شهر تهران، غلامرضا انصاری، یکی از اعضا از یک واگذاری بزرگ در شهرداری تهران خبر داد و گفت این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌های غیرقانونی به برخی «افراد خاص» واگذار کرده است.

«معماری‌نیوز» سپس اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار مترمربع خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از املاک عمومی شهرداری به شکل غیرقانونی به نزدیکان این نهاد در شورای شهر تهران واگذار شده است.

قالیباف در نامه خود به دادستان کل کشور این گزارش را «مخدوش» خوانده و گفته است قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم این گزارش را «ناقص» دانسته است.

او واگذاری املاک با امتیازات ویژه به برخی مدیران حکومتی را «دروغ» عنوان کرده و گفته است شهرداری تهران املاکی را به‌شکل قانونی از طریق تعاونی‌های مسکن به بیش از ۲۷ هزار نفر از پرسنل خود که بیشتر آن‌ها «از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند» واگذار کرده است.

قالیباف افزوده است که شهرداری تهران همچنین در جهت تسهیل تهیه مسکن برای کارکنان سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی برای واگذاری زمین، تسهیلات قانونی قائل شده است.

او از دادستان کل خواسته است که دستور دهد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا ابهامات افکار عمومی برطرف شود.

شهردار تهران همچنین خواهان برخورد با انتشاردهندگان گزارش شده و در پایان نامه خود آورده است: «باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.»

در همین راستا امروز، چهارشنبه ۱۰ شهریور به دستور «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه» سایت «معماری نیوز» فیلتر شد.

یاشار سلطانی، سردبیر «معماری نیوز» نیز روز دوشنبه با شکایت محمدباقر قالیباف و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016