شنبه 13 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سازمان بازرسی ایران: نامه منتشرشده درباره تخلف ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری محرمانه بود

16090310.jpg
بی بی سی - سازمان بازرسی کل کشور در ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که نامه‌ منتشرشده درباره تخلف ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران، سوالی محرمانه بوده و نتیجه‌گیری نهایی نبوده است.

اطلاعیه سازمان بازرسی می‌گوید که مساله تخلف احتمالی را پیگیری می‌کند اما در عین حال از رسانه‌های ایرانی خواسته است که از "گمانه‌زنی" در این باره خودداری کنند.

در اطلاعیه سازمان بازرسی آمده است: "آنچه در برخی از سایت‌ها و جراید از آن به‌ عنوان گزارش سازمان نام برده شده، صرفا نامه‌ دو صفحه‌ای اخذ دفاع هیئت بازرسی، خطاب به مدیران شهرداری تهران به‌منظور پاسخ به اقدامات خود در خصوص واگذاری املاک شهرداری تهران بوده و این نامه گزارش نهایی سازمان محسوب نمی‌شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخیرا سایت معماری نیوز تصویری از یک نامه سازمان بازرسی را منتشر کرد که در آن شهرداری تهران به "ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری" و تضییع اموال عمومی به مبلغ ٢٢٠٠ میلیارد تومان متهم شده و از یک مقام شهرداری خواسته شده که در این باره توضیح بدهد.

معماری نیوز شهرداری تهران را متهم کرد که به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس، یک مقام نیروی انتظامی و چند مقام و مامور حراست، زمین‌هایی در مناطق شمالی تهران را با ۵۰ درصد تخفیف واگذار کرده است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته است افرادی که این زمین‌ها را گرفته‌اند از امتیاز وام‌های کلان تا ۴۰۰ میلیون تومان با بهره پایین هم برخوردار شده‌اند.

پس از شکایت مهدی چمران و محمدباقر قالیباف، رئیس شورای شهر و شهرداری تهران سایت معماری نیوز از دسترس خارج شد.

سازمان بازرسی کل کشور گفته است که "با جديت و بدون تاثیرپذیری از هر گونه فضاسازی" مساله املاک واگذارشده شهرداری تهران را پیگیری می‌کند.

روز جمعه وزیر کشور ایران نیز اعلام کرد که دستور پیگیری این مساله را داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016