دوشنبه 22 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران و حزب‌الله از توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه حمایت کردند

2801897_570.jpg
رادیو فرانسه - جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه ١١ سپتامبر، از توافق آمریکا و روسیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه حمایت کردند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش‌بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انسان دوستانه استقبال کرده است».
وی با این حال افزود: «با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروه‌های تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، درباره ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه در دوره آتش بس نیز گفت: «ارسال این کمک‌ها می‌بایست بدون هیچ گونه تبعیضی به تمام مناطق سوریه بویژه مناطق تحت سیطره یا تحت محاصره گروه های تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سال ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته‌اند، انجام شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین شبکه "المنار" وابسته به حزب الله لبنان، با انتشار بیانیه‌ای نوشت که متحدان رژیم سوریه به طور کامل به تصمیم این رژیم درباره توافق آمریکا و روسیه احترام می‌گذارد. پیشتر رژیم بشار اسد حمایت خود را از این توافق اعلام کرده بود.
با این حال حزب الله لبنان تأکید کرده که همچنان به نبرد علیه تروریست‌های تکفیری داعش و جبهه النصره ادامه می‌دهد و به هرگونه حمله به لبنان از جانب خاک سوریه نیز پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه از بیروت گزارش داده که حدود 5 تا 8 هزار نیروی حزب الله در چندین جبهه در سوریه علیه مخالفان بشار اسد در حال جنگ هستند. این نیروها از حمایت نیروهای نظامی ایران برخوردار هستند.

آتش‌بس سوریه قرار است که از روز دوشنبه ١٢ سپتامبر در این کشور برقرار شود، اما گزارش‌ها حاکی است که در آستانه این آتش‌بس، حملات هوایی ارتش سوریه در شهر "ادلب" یکی از مراکز شورشیان همچنان قربانی می‌گیرد و در تازه‌ترین این حملات 58 نفر کشته شدند.

مایکل راتنی، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه، با انتشار نامه‌ای به مخالفان بشار اسد هشدار داد که همکاری با جبهه‌ فتح‌الشام عواقب وخیمی برای این گروه‌های اپوزیسیون سوری به‌ دنبال خواهد داشت. راتنی از آنان خواست به توافق آتش‌بس سوریه پایبند باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016