دوشنبه 22 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خاتمی: موسوی و کروبی در صورت رفع حصر به دنبال انتقام نخواهند بود

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین و از رهبران اصلاح‌طلبان ایران گفته است کسانی که در حصر هستند در فکر انتقام‌گیری پس از آزادی نیستند و آزادی آنها باعث آرام شدن جامعه خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ به گزارش سایت آقای خاتمی، او دیروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) در جمع گروهی از معلمان گفت که برای حل مسئله حصر باید به دغدغه‌ها و نگرانی‌های "بزرگان"، از جمله رهبر جمهوری اسلامی ایران گوش داد، با آنها صحبت کرد و برای رفع این نگرانی‌های به آنها کمک کرد.

رئیس جمهور پیشین ایران پیش از این بارها خواستار رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ شده است.


محمد خاتمی

با وجود درخواست‌های مکرر رهبران سیاسی اصلاح طلب و گروه‌های حقوق بشری برای آزادی یا محاکمه این سه نفر، وضعیت آنها تغییری نکرده است و بیش از پنج سال است که در حصر خانگی به سر می‌برند.

رهبر ایران از اعتراضات سال ۸۸ با لفظ فتنه یاد می‌کند و گفته است که اگر "سران فتنه" محاکمه شوند، "حکمشان بسیار سنگین" خواهد بود و در نتیجه حصر بدون محاکمه، نوعی لطف در حق آنهاست.

آقای خاتمی در سخنان دیروز خود جامعه را دعوت به همگرایی سیاسی و تعامل کرد و گفت "اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی باید بدون کنار گذاشتن هویت خود بتوانند با هم تعامل داشته باشند."

به گفته آقای خاتمی، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که همدیگر را تحمل کنند. او گفت که "ساختارشکنانی" که به اسم اصلاحات شعارهای بی‌ربط می‌دهند اصلاح‌طلب نیستند و آنهایی هم که به نام انقلاب و نظام بداخلاقی و فحاشی می‌کنند و حرف از حذف مخالفان خود می‌زنند، نباید خودشان را به جریانات درون نظام منتسب کنند.

رئیس جمهور پیشین ایران مدتی است که ممنوع التصویر است و از حضور در چند مراسم شخصی و غیرسیاسی منع شده است. سایت آقای خاتمی ننوشته که سخنرانی دیروز او کجا برگزار شده است.

آقای خاتمی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت نقد دوستانه دولت حسن روحانی تاکید کرد و در عین حال گفت: "دولت آقای روحانی تحت فشار شدیدی است و تنگناهای سختی دارد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016