چهارشنبه 21 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

استقبال ترامپ از پس گرفتن حمایت جمهوری خواهان

ترامپ: دیگر غل و زنجیر ها از پای من جدا شدند

دونالد ترامپ

فرارو- در حالیکه شماری از اعضای ارشد حزب جمهوری خواه حمایت خود از ترامپ را پس گرفته‌اند او در تازه ترین سخنان خود به شدت از هم حزبی هوای خود انتقاد کرده و آنها را "بی وفا" خوانده است.

به گزارش فرارو، طی روزهای گذشته در پی انتشار سخنان توهین‌آمیز و مبتذل ترامپ علیه زنان که با اعتراض بسیاری از جمهوری‌خواهان مواجه شد، برخی از آنها از او فاصله گرفتند؛ از جمله رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که برنامه مشترک خود با ترامپ در ویسکانسین را لغو کرد. پل راین رئیس مجلس نمایندگان امریکا پس از لغو این برنامه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ "از آنچه که امروز شنیدم، مشمئز شدم. باید از زنان دفاع کرد و به آنها احترام گذاشت نه اینکه آنها را به صورت مادی تصور کنیم. امیدوارم که ترامپ با جدیتی که در خور این مساله است با آن رفتار کند و با جدیت تلاش کند که به کشور نشان دهد که احترام زیادی برای زنان قائل است؛ نه آنگونه که در کلیپ او آمده است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پل رایان دیروز نیز رسما اعلام کرد که دیگر از دونالد ترامپ حمایت نخواهد کرد و برای او تبلیغ نمی کند. او تاکید کرد برنامه اش را برای پیروزی حزبش در انتخابات کنگره امریکا متمرکز خواهد کرد.

در همین حال دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه در واکنش به رهبران این حزب که حمایت خود را از او در پی افشای سخنان رکیکش درباره زنان پس گرفته اند، آنها را "بی وفا" خواند.

ترامپ در شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر به رهبران حزب جمهوریخواه حمله کرد و از آنها به دلیل آن که وی را رها کرده اند، انتقاد کرد و نوشت "رهبر ضعیف و بی تاثیر ما، پل رایان، یک تله کنفرانس بد داشت که در آن، اعضا به بی وفایی وی حمله کردند."

او همچنین مدعی شد طبق خیلی از نظرسنجی ها به رغم اینکه مناظره دوم در برابر هیلاری کلینتون را برد، ادامه عملکرد خوب زمانی که پل رایان و دیگران هیچ حمایتی نکنند دشوار خواهد بود.

دونالد ترامپ نوشته است جمهوریخواهان بی وفا خیلی سخت‌تر از هیلاری کلینتون هستند. او نوشته: "آنها بلد نیستند که پیروز شوند، من به آنها یاد می دهم."

ترامپ اما در توییتی دیگر از حذف حمایت جمهوریخواهان از خود استقبال کرده و نوشته است: "خیلی خوب است که دیگر غل و زنجیر ها از پای من جدا شدند. حالا می توانم برای آمریکا آنطور که می خواهم بجنگم."

از زمان انتشار ویدیو مربوط به ترامپ، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مجبوبیت او در میان رای‌دهندگان آمریکایی افت کرده است.

روز سه شنبه سخنگوی کاخ سفید گفت که اظهارات ترامپ "زننده" بوده و معادل تعرض جنسی است. تقریبا نیمی از ۳۳۱ سناتور، عضو مجلس نمایندگان و فرمانداران جمهوری خواه اظهارات رکیک ترامپ را محکوم کرده اند و حدود ۱۰درصد آنها خواستار کناره گیری او از رقابت ها شده اند.

از سوی دیگر آخرین نظرسنجی انتخاباتی نیز حکایت از بیشتر شدن فاصله ترامپ با رقیب دموکرات خود دارد.

طبق نظرسنجی "رویترز/آیپسس"، پس از انتشار ویدیوی سخنان جنجالی ترامپ درباره رابطه اش با زنان، کلینتون در مقایسه با هفته گذشته، با هشت درصد آرای بیشتر از ترامپ پیشی گرفت.

بر اساس این نظرسنجی، کسانی که دستکم بخش هایی از دومین مناظره کلینتون و ترامپ را دیده بودند، گفتند که احتمال پیروزی کلینتون ۵۳ درصد و ترامپ ۳۲ درصد است.

۸۲ درصد دمکرات ها نیز احساس می کنند کلینتون در انتخابات پیروز می شود و ۶۸ درصد جمهوریخواهان گفتند که ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۴۲ درصد آمریکایی ها معتقدند، با توجه به اظهارات ترامپ درباره زنان، وی صلاحیت رئیس جمهوری شدن را ندارد.

۴۲ درصد از پرسش شوندگان در پاسخ به این سوال که از بین دو نامزد کدام را انتخاب می کنند، کلینتون و ۲۹ درصد ترامپ را انتخاب کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016