پنجشنبه 22 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

درخواست ۱۷ سناتور آمریکائی: تحقیق کنگره درباره نقش برجام در حمله به ناو آمریکائی در سواحل یمن


کنگره آمریکا

تعدادی از سناتورهای آمریکائی خواستار تحقیق و تفحص کنگره آمریکا درباره نقش احتمالی «برجام» در حمله دو روز اخیر به ناو آمریکائی در سواحل یمن شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیوز مَکس به نقل از «واشنگتن فری بِیکن» از درخواست ۱۷ سناتور آمریکائی برای تحقیق و تفحص کنگره درباره آنچه نقش احتمالی توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» در حمله دو روز اخیر به ناو آمریکائی در سواحل یمن نامیدند، خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش این رسانه آمریکائی، «تد کروز» و «کلی آیوت» از جمله سناتورهای کنگره به شمار می روند که به همراه ۱۵ سناتور دیگر خواستار تجزیه و تحلیل فعالیت های نظامی ایران پس از توافق هسته ای ۱۴ جولای و نقش احتمالی آن در حملات ادعایی مذکور بوده اند.

سناتورهای آمریکائی مدعی اند ایران ۱.۷ میلیارد دلاری که به دنبال اجرائی شدن برجام در ژانویه سال جاری میلادی از آمریکا گرفته است را صَرف کمک های نظامی به مبارزان یمنی کرده اند؛ ادعایی که سنانورها تا کنون هیچ سند و مدرکی دال بر آن ارائه نکرده اند.

لازم به ذکر است، پنتاگون مدعی دو حمله موشکی به ناو آمریکائی در سواحل یمن شده است؛ ادعائی که بدون مشخص بودن علل و عوامل آن موجب شد تا ساعاتی پیش ناو «نیتز» موشکهای «تام هاک» خود را به طرف مواضع راداری در یمن شلیک کند. در این حملات سه موقعیت راداری در یمن منهدم شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016