یکشنبه 25 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش وزارت امور خارجه ایران به نشست ریاض

رادیو زمانه - وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای به مفاد بیانیه‌ای که نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه در ریاض صادر کردند واکنش نشان داد.

Gulf-Cooperation-Council-Saudi-Turkey.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وزارت امور خارجه ایران در این بیانیه که شنبه ۲۴ مهر منتشر شد، مواردی را که شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه در بیانیه خود آورده‌اند «اتهام» و «فرافکنی» خواند و آن را فاقد «حسن نیت» دانست.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: «کشورهایی که مداخله‌جویی‌های غیرمسوولانه آن‌ها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ و تروریسم شده و حاکمیت ملی همسایگان خود را نقض کرده‌اند، در مقامی نیستند که دیگران را به مداخله نکردن در امور منطقه نصیحت کنند».

اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه هفته گذشته در ریاض برگزار شد. وزرای خارجه ترکیه و عربستان شامگاه پنجشنبه ۲۲ مهر در پایان این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک، گفتند که ایران در مسائل داخلی کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه مداخله می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها همچنین با حضور شبه نظامیان حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل مخالفت کردند.

وزارت امور خارجه ایران، ابراز نگرانی کشورهای عضو این شورا درباره فعالیت موشکی ایران را نشان دهنده «بی‌اطلاعی صادرکنندگان بیانیه از مفاد برجام» دانست و نوشت که بر اساس برجام، قطع‌نامه‌های قبلی درباره فعالیت موشکی ایران از جمله قطع‌نامه ۱۹۲۹ از زمان اجرای برجام ملغی شده است.

وزارت امور خارجه ایران در پایان بیانیه خود نوشت: «جمهوری اسلامی ایران از پیشگامان طرح ایده خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی بوده و در صورت صداقت و رفتار دوستانه کشورهای مذکور، حاضر به همکاری با آن‌ها در جهت تحقق این ایده است».

پیشتر تعدادی از مقامات ایران از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری گفته بودند که آمادگی دارند برای رفع اختلافات بین تهران و ریاض و کشورهای هم‌پیمان با عربستان سعودی در منطقه، با آنها گفت‌وگو کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016