یکشنبه 2 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ضرب و شتم و بازداشت هواداران محمدعلی طاهری در تهران

خبرگزاری هرانا – عصر امروز در سومین روز تجمع مسالمت‌آمیز هوادران محمدعلی طاهری در مقابل بیمارستان بقیه الله تهران، ماموران امنیتی اقدام به ضرب و شتم حاضران کرده و دست‌کم ۱۵ نفر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. در بین بازداشت شدگان بانوان و یک نوجوان ۱۶ ساله وجود دارد که مادر وی به دلیل تلاش برای جلوگیری از بازداشت پسرش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده، شاگردان و هواداران محمدعلی طاهری برای سومین روز پیاپی، بعد از انتشار اخبار تایید نشده‌ای از «به کما رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا و نگهداری وی در بیمارستان بقیه الله ونک» روز جاری نیز در مقابل این بیمارستان با خواست ملاقات با وی با «گل و شیرینی» دست به تجمع مسالمت‌آمیز زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این تجمع نیز به مانند روز گذشته، با یورش یگان‌های ضدشورش پلیس امنیت تهران و هم‌چنین حضور ماموران لباس شخصی و پاسداران قرارگاه ثارالله، مواجه شد. دست‌کم ۱۵ تن از این شهروندان شامل دو خانم و یک نوجوان ۱۶ ساله بازداشت شدند. حاضران شامل بانوان با خشونت توسط باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و عده‌ای از آنان نیز زخمی شدند.

اسامی برخی از بازداشت شدگان که هرانا موفق به احراز هویت آنان شده عبارت است از: احسان لطیفی، اسماعیل حسینی، حمید افشار، جواد طیبی نیا، مهدی ولی نیا، پویا عسگر زاده، نوید موسوی، محمدسام غلام زاده (نوجوان ۱۶ ساله) و خانمی با نام ندا جلایی.

منابع حاضر در محل درگیری درباره چگونگی دستگیری نوجوان ۱۶ ساله و ضرب و شتم مادرش به گزارشگر هرانا گفتند: “ماموران سپاه قرار گاه ثارالله درحال بازداشت نوجوان ۱۶ ساله بودند که در همین حین مادرش قصد داشت مانع شود اما ماموران وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با باتوم آن‌چنان محکم بر سر و صورت وی ضربه زدند که این خانم نقش بر زمین و سر و صورت وی مصدوم و زخمی شد.”

عصر روز گذشته نیز یگان‌های ضد شورش پلیس امنیت تهران با حمله به دومین روز این تجمع مسالمت‌آمیز، با ضرب‌وشتم و پرتاب گاز اشک‌آور، اقدام به پراکنده کردن تجمع کنندگان نمودند که در اثر استنشاق گاز فلفل تعدادی از زنان و کودکان حاضر در این تجمع دچار مسمومیت و حالت تهوع شدند.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

اگر چه محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده و جریمه وی پرداخت شده، با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

شایان ذکر است، سازمان عفو بین الملل اخیرا با انتشار بیانیه ای با اعلام بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری محمدعلی طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از حکومت ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016