جمعه 14 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پلیس آلمان «هفت پناهجوی افغان» را به اتهام تجاوز به یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد

13FE3D767_r1_s.jpg
رادیو فردا - پلیس آلمان روز پنجشنبه ۱۳ آبان در جریان حمله به چند سکونتگاه پناهجویان هفت متقاضی پناهندگی افغان را به ظن تجاوز مکرر به یک دختر نوجوان ایرانی و فیلمبرداری از صحنه تجاوز بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان اعلام کرد بیش از ۳۰ مامور در حمله به ده اتاق در سکونت‌گاه‌های مختلف پناهجویان در ایالت بادن وورتمبرگ شرکت داشتند.

پلیس و دادستانی در بیانیه مشترکی گفتند: «این هفت افغان به تجاوز مکرر به یک دختر پناهجوی ۱۷ ساله ایرانی و فیلمبرداری از صحنه تجاوز متهم شده‌اند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آلمان طی سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار پناهجو را پذیرفته که نیمی از آنها اهل کشورهای جنگزده‌ای مثل سوریه، عراق و افغانستان هستند. این جمعیت در سکونت‌گاه‌های مختلفی در سراسر این کشور از جمله مسافرخانه‌ها، مغازه‌ها، ساختمان‌های ورزشی و پادگان‌های نظامی سابق اسکان داده شده‌اند.

در این سکونت‌گاه‌های پر ازدحام تاکنون موارد زيادی از تنش و درگیری گزارش شده است. پناهجویان در این مراکز فضای خصوصی بسیار محدودی دارند و ماهها انتظار برای رسیدگی به پرونده‌ها و تقاضای پناهندگی، آنها را کلافه می‌کند.

امدادگران و مددکارانی که در این مراکز کار می‌کنند می‌گویند در برخی موارد این تنش‌ها به درگیری میان اتباع کشورهای مختلف و یا اقلیت‌های قومی و دینی گوناگون انجامیده و در موارد دیگری باعث شده زنان و کودکان با افزایش خطر آزار و تجاوز جنسی روبرو شوند.

در یکی از این موارد دردناک که جامعه آلمان را شوکه کرد، یک پناهجوی سوری پس از دعوای خانوادگی با همسرش هر سه بچه خود را از پنجره‌ای در طبقه اول ساختمان به بیرون پرتاب کرد که باعث جراحت شدید دو کودک شد. روز پنجشنبه دادگاهی در آلمان این مرد سوری را به پانزده سال زندان محکوم کرد.

در جلسه دادگاهی در شهر بن گزارش شد که این مرد سوری ۳۵ ساله برای تنبیه همسرش به دلیل «بی‌حرمتی به ناموس او» سعی کرد بود هر سه فرزندش را که یک تا هفت ساله هستند بکشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016