جمعه 12 آذر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رکورد مهاجرت به بریتانیا شکسته شد

8441c63666.jpg
بی بی سی - گزارش تازه اداره آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که آمار سالانه مهاجرت به این کشور به بالاترین حدی رسیده که تا کنون ثبت شده است.

بنا بر این گزارش تعداد مهاجران به بریتانیا در ۱۲ ماه منتهی به ماه ژوئن به ۶۵۰ هزار نفر رسیده و آمار خالص مهاجرت در همین دوره ۳۳۵ هزار نفر بوده که نسبت به آمار قبلی اندکی افزایش یافته است.

منظور از آمار خالص مهاجرت تعداد کسانی است که برای مدت حداقل یک سال به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند منهای افرادی که برای کار یا زندگی از بریتانیا به خارج رفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دوره زمانی گزارش تازه که تقریبا به طور کامل به قبل از همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا مربوط می‌شود، ۲۸۴ هزار نفر از کشورهای اتحادیه اروپا به بریتانیا آمده‌اند و میزان خالص مهاجرت از اتحادیه اروپا به بریتانیا ۱۸۹ هزار نفر بوده است.

بنا بر گزارش اداره آمار ملی بریتانیا رومانی با ۵۴ هزار مهاجر برای اولین بار در صدر کشورهایی قرار گرفته که شهروندان آن به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند.

گزارش تازه نشان می‌دهد که با وجود آن که آمار مهاجرت به بریتانیا نسبت به دوره قبل افزایش چشمگیری نداشته اما همچنان با هدف چند ده‌هزار نفری که دولت برای میزان مهاجرت تا سال ۲۰۲۰ تعیین کرده فاصله بسیار زیادی دارد.

بر اساس آمار تازه حدود ۶۳ درصد از مهاجرانی که به بریتانیا آمده‌ا‌ند شهروند اتحادیه اروپا بوده و ۲۵ درصد از خارج اتحادیه اروپا آمده‌اند.

گزارش تازه در حالی منتشر می‌شود که شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و موضوع آزادی رفت و آمد نیروی کار بین بریتانیا و اتحادیه بعد از خروج، به بحثی داغ تبدیل شده است.

گزارش سه ماه پیش بی بی سی: ایرانی‌ها بیشترین متقاضی پناهندگی در بریتانیا بوده‌اند
گزارش تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی در مقایسه با کشورهای دیگر بیشترین تقاضای پناهندگی را ارائه داده‌اند.

بر اساس این آمار تعداد ایرانی‌هایی که برای پناهندگی در بریتانیا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده و به ۴۸۱۱ نفر رسیده است.

بعد از ایران شهروندان کشورهای پاکستان، عراق و اریتره بیشترین متقاضی پناهندگی به بریتانیا بوده‌اند.

افغانستان با ۳۱۳۳ پناهجویی که بر اساس روال قانونی درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند در رده پنجم است. تعداد پناهجویان افغان هم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده است.

به گزارش اداره آمار ملی بریتانیا ۴۹ درصد از ایرانی‌هایی که تقاضای پناهندگی داده‌اند، یا با درخواستشان موافقت شده یا نوعی از تمهیدات حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

این رقم برای شهروندان افغانستان ۳۴ درصد و برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی ۱۶ درصد یعنی حدود یک‌سوم ایرانی‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016