چهارشنبه 15 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزیر خارجه ترکیه: ایران به تعهداتش درباره آتش‌بس سوریه عمل کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: از ایران می خواهیم به تعهدات خود درباره حفظ آتش‌بس در سوریه عمل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، "مولود چاووش أوغلو" وزیر خارجه ترکیه درباره توافق روسیه - ایران - ترکیه درباره آتش‌بس در سوریه گفت: شاهد نقض توافق آتش‌بس سوریه از سوی نیروهای "حزب الله" لبنان، گروه‌های شیعه و نظامیان دولت سوریه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر این نقض‌های در حال افزایش آتش‌بس را متوقف نکنیم گفتگوهای "آستانه" با مشکل روبرو خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه: ایران به تعهدات خود درباره آتش‌بس سوریه عمل کند

به موجب توافق روسیه – ایران – ترکیه، دولت سوریه و مخالفان پس از آتش‌بس، در آستانه پایتخت قزاقستان با هم گفتگو خواهند کرد.

توافق آتش‌بس به امضای روسیه و ترکیه رسید. بر اساس آن ترکیه ضامن پایبندی مخالفان به مفاد این توافق و روسیه ضامن طرف دیگر (حکومت سوریه و همپیمانان آن) خواهد بود.

هدف از این مذاکرات دست یابی به راهی برای حل بحران سوریه است.
این مذاکرات با میانجگیری ترکیه و روسیه انجام خواهد شد.

مولود چاووش أوغلو در ادامه تأکید کرد: ایران باید به تعهدات خود در حفظ آتش‌بس در سوریه عمل کند زیرا ایران یکی از کشورهای ضامن پایبندی اطراف درگیری در سوریه به آتش‌بس می‌باشد و باید مؤثر بودن خود را نشان دهد و به نیروهای شیعه و نیروهای سوریه (برای پایبندی به توافق آتش‌بس) اعمال فشار کند.

وزیر خارجه ترکیه در حالی از آتش‌بس سخن می‌گوید که دو طرف جنگ سوریه هم اکنون در حومه دمشق و در دره "بردی" درگیر هستند.

دره بردی در کنترل مخالفان است. دولت سوریه مخالفات را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کند و از طرف دیگر مخالفان نیز دولت بشار اسد را به ادامه حملات هوایی بدون توجه به آتش‌بس متهم می‌کنند.

مخالفان در پی آنچه نقض آتش‌بس از سوی دولت بشار اسد خوانده‌اند هرگونه مشارکت در گفتگوهای مقدماتی برای نشست آستانه قزاقستان را به حالت تعلیق درآوردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016