جمعه 1 اسفند 1382   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروز نگراني شديد در جامعه موسيقي آذربايجان ايران بدنبال بازداشت هنرمندان موسيقي جمهوري آذربايجان در تهران

بر اساس نامه دريافتي در حاليكه بيش از يك ماه از بازداشت سه هنرمند موسيقي جمهوري آذربايجان در تهران مي گذرد همه تلاشهايي كه از جانب همكاران و دوستان آنها در تهران جهت آزاد سازي آنها صورت گرفته بي نتيجه مانده است. گفته مي شود خانواده هاي اين هنرمندان نيزدر باكو با سراسيمگي چشم انتظارعزيزان خود هستند.
بازداشت،حبس طولاني مدت و نيز اهمال مقامات در روشن شدن اوضاع هنرمندان دستگير شده باعث بروزنگراني شديدي در جامعه موسيقي آذربايجاني ايران شده است.
اسامي اين هنرمندان كه هر سه از آسيب ديدگان تهاجم ارمنستان به ناحيه قره باغ جمهوري آذربايجان هستند عبارتند از:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




1- جبرائيل گويوش اف: نوازنده چيره دست تار، دانشياركنسرواتووارموسيقي ملي جمهوري آذربايجان در باكو،32 ساله ،اهل قره باغ، متولد شهر اشغالي آقدام
2- طاهر حسين اف: استاد ناقارا،60 ساله ،اهل قره باغ
3-فيزولي حسن اف: استاد تار ،31 سال ،اهل قره باغ

اين سه هنرمند جمهوري آذربايجان كه شبانه در هتل محل اقامتشان در تهران دستگير و بدون در نظر گرفتن مقام هنريشان در حضور جمع دستبند زده شده اند در حال حاضر در زندان قصر، تحت بازداشت بسر ميبرند و منتظر محاكمه در دادگاه منكرات هستند!
گفته مي شود اتهام آنها تنها اجراي موسيقي غير مجاز مي باشد!
شنيده ها حاكي است كه فيزولي حسن اف 60 ساله، به دليل خستگي شديد روحي و نيزناراحتي هاي حاد جسماني در وضعيت بسيار نگران كننده اي بسر مي برد.
فعالين موسيقي آذربايجان در تهران معتقدند با توجه به اينكه اجراي هيچكدام از موسيقي هاي اوريجنال و ملي آذربايجاني از نظر قوانين ايران نمي تواند در حد منكرات تلقي شود لذا به نظر مي رسد محافلي كه شاهد استقبال بي نظير عمومي از موسيقي آذربايجان در تهران و يا ايران هستند در تلاشند تا مانع از رشد و گسترش اين موسيقي دركشورمان شوند.
خاطر نشان مي شود در سال 1379 نيز جمعي از هنرمندان موسيقي جمهوري آذربايجان به دلايل نامعلوم از ايران اخراج شدند.
برخي شايعات حاكي است كه متاسفانه افرادي درسفارت جمهوري آذربايجان در تهران از انجام رايزنيهاي رسمي جهت آزادي اين افراد و يا دست كم روشن شدن وضعيت آنان جلوگيري نموده و تنها به فرستادن چند نامه بسنده كرده اند!





















Copyright: gooya.com 2016