سه شنبه 20 اردیبهشت 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهردار تهران: 80 درصد فعالیت اقتصادی شهر تهران در دست 10 درصد جمعیت است، سينا

مشهد، خبرگزاری سینا - مجید ادیبی

بعضی ها فکر می کنند واردات فناوری و مصرف آن به منزله پیشرفت یک ملت است.

"محمود احمدی نژاد" شهردار تهران و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در مجمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب افزود: در حضور اجتماعی عدالت باید به عنوان محور قرار گیرد و بدون عدالت امکان پیشرفت وجود ندارد و تنها تضمین امنیت ملی، اجرای عدالت اجتماعی است.

به گزارش سینا ، وی با اشاره به عدم توزیع یکسان عدالت در جامعه اظهار داشت: 11 درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می کنند در حالی که بیش از 60 درصد چرخش و فعالیت اقتصادی ایران در تهران صورت می گیرد که بیش از 80 درصد این فعالیت اقتصادی فقط در اختیار 10 درصد جمعیت این شهر قرار گرفته است.

احمدی نژاد دلیل عمده شکاف طبقاتی بین مردم کشور را تمرکز بیش از حد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در تهران دانست و اضافه کرد: بیش از 1500 سازمان دولتی بدون اینکه توجیه خاصی داشته باشند هم اکنون در تهران فعالیت می کنند و گران ترین ساختمان های تهران نیز در اختیار این سازمان های دولتی است درحالی که این سازمان ها می توانند در دیگر نقاط کشور مستقر باشند و با صرف مقدار کمی از پول همین ساختمانها، در آن مناطق ایجاد شغل و ثروت کنند.

در ادامه این نشست کاندیدای اصول گرای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کردن فرصت ازدواج برای جوانان را مهمترین راه برای کاهش استرس های درونی وافسردگی آنان عنوان کرد و افزود: بزرگترین سرمایه کشور جوانان هستند که باید آنها را حفظ کنیم و اگر قرار باشد نسل جوان ما پژمرده باشد، آینده کشور نیز پژمرده است و پیام من به نسل جوان این است: می شود و ما می توانیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی گفت: برای رقابت با اقتصاد جهانی ما باید به اقتصاد ملی برگردیم و ابتدا آن را توسعه دهیم، سپس با موضع قدرت وارد اقتصاد جهانی شویم و با آنها رقابت کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه عمده ثروت ملی دردست دولت است اظهار داشت: یکی از علت های اصلی بلوکه شدن ثروت در بخش خصوصی، نظام و سیستم بانکی است و این به خاطر سود بالای بانکی است که ضد تولید، ضد چرخش سالم اقتصادی و به طور کلی ضد عدالت اجتماعی است.

شهردار تهران همچنین در واکنش به گفته های سیدمحمد خاتمی مبی بر انتخاب شهرداران کلان شهرهای ایران توسط مردم اظهار داشت با هر پیشنهادی که منجر به حضور پررنگ تر مردم در عرصه های مختلف شود موافق هستیم و معتقدم هر چقدر در اداره امور کشور تقش مردم پررنگ شود مردم شهرها را بهتر اداره می کنند.





















Copyright: gooya.com 2016