شنبه 8 اردیبهشت 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲ ميليون نفر در کشور زير خط فقر مطلق هستند، افزايش ۱۳ درصدی جمعيت زير خط فقر در سال گذشته، مهر

درحالی که وزير رفاه مدعی شده که جمعيت زير خط فقر مطلق در کشور وجود ندارد عضو کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزايش ۱۳ درصدی افراد زير خط فقر خبر داده است .
موسی الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص تعداد افراد زير خط فقر در جامعه افزود: براساس برآوردهای انجام شده درحال حاضر ۱۲ ميليون نفر در جامعه زير خط فقر زندگی می کنند و ۲ ميليون نفر نيز زير خط فقر خشن هستند .

وی خاطر نشان کرد : وزارت رفاه خط فقر را درآمد کمتر از ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. بنابراين با توجه به اين امر وهمچنين عدم افزايش مستمری مددجويان و نرخ سالانه تورم پيش بينی می شود تعداد افراد زير خط فقر بسيار بيشتر از آمارهای موجود باشد.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس تاکيد کرد: براساس قانون در بودجه سال ۸۴ و ۸۵ وزارت رفاه مکلف شد که در جهت تعيين خط فقر و هدفمند کردن يارانه ها و همچنين کمک به شناساسيی اقشار نيازمند اقدام کند در حاليکه تا کنون اقدام مفيد و موثری در اين زمينه انجام نداده است .

ثروتی گفت: هر ساله مجلس درقانون بودجه بطور متوسط ۷۰۰ ميليارد تومان برای کمک به اقشار آسيب پذير به وزارت رفاه اختصاص می دهد در صورتيکه تاکنون نه تنها مشکلات اين قشر از مردم جامعه برطرف نشده بلکه مشخص شده که ثروتمندان ۲۷ برابر فقرا ازيارانه استفاده می کنند.

وی با اشاره به اينکه در سال جاری مستمری مددجويان تحت پوشش نهادهای حمايتی از افزايش برخوردار نبوده است، افزود: در حال حاضر يک خاتواده ۵ نفری تحت پوشش کميته امداد ماهانه فقط ۵۴ هزارتومان دريافت می کنند در حالی که اين مبلغ کفاف نان شب آنان را نيز نمی کند.

عضو کميسيون اجتماعی مجلس گفت: درحال حاضر تعداد زيادی از کارمندان دولت کمتر از ۳۰۰ هزار تومان حقوق دريافت می کنند به همين دليل می توان گفت تعداد زيادی از اين اقشار نيز زير خط فقر هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ثروتی گفته وزير رفاه را مبنی براينکه جمعيت زير خط فقر مطلق در کشور وجود ندارد ، صحيح نداسته و افزود: بعيد می دانم که وزير رفاه که خود آشنا با وضعيت معيشتی نيازمندان است اين چنين صحبتی را کرده باشد.

شايان ذکر است ، عبدالرضا مصری وزير رفاه و تامين اجتماعی در همايش سراسری مديران استانی سازمان تامين اجتماعی که در تاريخ ۲۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد درجمع خبرنگاران اعلام کرده بود که بر اساس تعاريف جهانی ، افرادی که روزانه کمتر از يک دلار درآمد داشته باشند جزء جمعيت فقر مطلق هستند بنابراين در ايران مصداق اين امر وجود ندارد و کسی زير خط فقر مطلق نيست.





















Copyright: gooya.com 2016