جمعه 7 دی 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين گزارش‌ها از نصب ايستگاه‌های جديد نخستين خط BRT، مهر

عمليات اجرايی نصب ايستگاه های نخستين خط BRT در تهران از ساعت ۲۲ شب گذشته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمليات اجرايی نصب ۲۵ ايستگاه خط BRT دپوی شرق تا ميدان آزادی از ديشب آغاز و طی امروز و فردا ادامه خواهد يافت.

بر اساس اين گزارش از روز يکشنبه هفته آينده اتوبوس های جديد خط BRT به مدت يک هفته آزمايشی در اين خط فعاليت خواهند کرد و همزمان با خدمات رسانی به مردم تجهيزات و امکانات ايستگاه ها در اين مدت تکميل خواهد شد.

شايان ذکر است بيش از ۸۵ درصد از عمليات نصب تجهيزات در ايستگاه های خط BRT صورت گرفته است اما نصب بخشی از تجهيزات پس از استقرار ايستگاه ها و راه اندازی اتوبوس ها امکان پذير است که اين بخش از کار طی يک هفته محقق خواهد شد.

شهرداری مناطق ۸،۷،۶،۲ و ۹ نظارت عاليه بر نصب ايستگاه های نخستين خط BRT را در محدوده منطقه خود بر عهده خواهند داشت و هماهنگی های لازم جهت اجرای اين طرح بين معاونت های حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران، معاونت فنی و عمران، معاونت خدمات شهری، پليس راهور، مناطق شهرداری،اوژانس تهران، آتش نشانی و شرکت کنترل ترافيک صورت گرفته است.

جلسه هماهنگی عمليات نصب ايستگاه های BRT برگزار شد

جلسه هماهنگی عمليات نصب ايستگاه های BRT عصر ديروز با حضور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس تشکری هاشمی در اين جلسه اظهار کرد: با توجه به اينکه تاکنون تجربه مشابه اجرای اين طرح را در کشور نداشته ايم تمام پيش بينی های لازم جهت نصب ايستگاه های نخستين خط BRT صورت گرفته است و در هر لحظه ۴۰۰ نفر درگير نصب ايستگاه ها خواهند بود.

وی ضمن بيان آنکه برای هر ايستگاه ۳ مسئول در نظر گرفته شده و هر يک از اين افراد نظارت کامل بر نصب ايستگاهای تحت نظارت خود را خواهند داشت گفت: هريک از ايستگاه های خط BRT مسئول فنی، مسئول ايمن سازی و هماهنگی های ترافيکی و مسئول هماهنگی های ستادی خواهند داشت.

وی افزود: برای نصب ايستگاه های اين خط ۱۵۰ دستگاه ماشين آلات سنگين(تريلی، جرثقيل ...) و ۱۵۰ دستگاه خودرو سبک به کار گرفته خواهد شد و نيروهای آتش نشانی، اوژانس و شرکت شهر سالم نيز آماده باش خواهند بود.

معاون شهردار تهران تصريح کرد: تا روز يک شنبه استقرار ايستگاه ها و اتصال دستگاه ها به يکديگر تکميل می شود اما به مدت يک هفته خط BRT با ايستگاه ها و اتوبوس های جديد به طور آزمايشی به بهره برداری می رسد و در اين مدت ضمن سرويس دهی به شهروندان، تجهيزات ايستگاه ها تکميل خواهد شد.

مهندس تشکری تاکيد کرد: تمام راننده های خط BRT تحت آموزش قرار گرفته اند و هيچ راننده ای بدون گذراندن دوره های آموزشی در اين خط، رانندگی نخواهد کرد و همچنين تمام اتوبوس ها پيش از ورود به خط مورد بازديد قرار می گيرند تا دچار نقص فنی نباشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اينکه پيش بينی می شود، به دليل عدم آشنايی مردم با سيستم های جديد خطوط BRT مشکلاتی به وجود بيايد از روز يکشنبه نمايندگان شرکت واحد و سازمان حمل و نقل و ترافيک در ايستگاه ها مستقر می شوند تا در صورت نياز گزارشی از مشکلات را منتقل کنند تا در کوتاه ترين زمان اقدامات لازم صورت گيرد و شهروندان برای استفاده از اتوبوس ها راهنمايی شوند.

مهندس تشکری با اشاره به اينکه ۲۵ ايستگاه خط BRT در مجموع هزار متر طول دارند وعمليات ساخت اين ايستگاه‌ها ۵/۲ ماه زمان برده است افزود: ايستگاه های نخستين خطBRT در کارگاه ساخته شده اند تا نصب ايستگاه ها کمترين زمان را ببرد و درگيری مردم را با عمليات نصب به حداقل برساند.

معاون حمل و نقل وترافيک شهرداری تهران تصريح کرد: البته بيش از ۸۵ درصد ازعمليات ساخت ايستگاه ها در کارگاه صورت گرفته و ۱۰ درصد ديگر پس ازاتمام عمليات نصب محقق خواهد شد.

وی در پايان گفت: مجموعه ای ازسيستم های هوشمند حمل و نقل در ايستگاه ها و اتوبوس های BRT نصب خواهد شد.


ايستگاه های جديد BRT نصب می شود / آغاز به کار اتوبوس های چپ در در نخستين خط BRT

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران روز گذشته گفت: يک سيستم حمل نقل شهری خوب بايد دارای ۴ ويژگی مسير مناسب ، اتوبوس مناسب ، ايستگاه مناسب و مکانيزم های هوشمند باشد که در نخستين خط BRT به اين نکات توجه ويژه شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس هاشمی تشکری در حاشيه آغاز پروژه نصب ايستگاه های نخستين خط BRT گفت : کار آماده سازی ايستگاه های خط BRT که از مناسب ترين ايستگاه ها در نوع خود است دوماه و نيم به طول انجاميده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران افزود : بدليل آنکه ساخت و نصب اين ايستگاه ها در محل نصب موجب ايجاد مشکلاتی برای شهروندان می شد اين ايستگاه ها در محل ديگری آماده سازی شد و ظرف ۷۲ ساعت آينده به طور کامل در محل های معين نصب می شود و تلاش کرده ايم با توجه به تعطيلی ۲ روز آينده کمترين ميزان مشکل برای شهروندان بوجود آيد.

وی اظهار داشت : نصب اين ايستگاه ها که دارای امکانات و شرايط ويژه ای هستند در ايام عيد ولايت هديه ای کوچک از طرف مديريت شهری به شهروندان فهيم تهرانی است و اميدواريم با تلاش خدمتگذاران حوزه ترافيک شرايط حمل و نقل عمومی شهر برای شهروندان روز به روز بهتر شود.

هاشمی تشکری تصريح کرد: در امان ماندن شهروندان از سرما و گرما و همچنين چشم انداز زيبای شهری و مجهز بودن به سيستم های هوشمند شهری از مهمترين ويژگی های ايستگاه های نخستين خط BRT است.

وی افزود : تمامی مراحل ايده پردازی ، اجرا و نصب ايستگاه های BRT توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است .

معاون حمل و نقل و ترافيک و ترافيک شهرداری تهران ادامه داد: عمليات نصب اين ايستگاه ها تا روز يکشنبه ادامه خواهد داشت و از روز يکشنبه به مدت يک هفته از اين خط با استفاده از اتوبوس های چپ در، بهره برداری آزمايشی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی در اين مدت اکيپ های آموزش سازمان ترافيک و شرکت واحد نحوه استفاده و حضور شهروندان در ايستگاه ها را آموز ش خواهند داد .

تشکری هاشمی افزود : همچنين رانندگان اتوبوس های چپ در اين خط نيز آموزش های لازم را ديده و برای خدمت رسانی به شهروندان آماده اند.

معاون حمل و نقل و ترافيک و ترافيک شهرداری تهران در ادامه گفت : از روز يکشنبه تمامی اتوبوس های قبلی اين خط به خطوط ديگر منتقل شده و ناوگان اتوبوس برقی دپوی شرق - امام حسين (ع) نيز به خط ۱۷ شهريور منتقل می شود و از روز يکشنبه در اين خط تنها اتوبوس های چپ در به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

هاشمی تشکری همچنين درباره نحوه محاسبه قيمت بليط برای شهروندانی که از کارت اعتباری مترو برای استفاده از BRT استفاده می کنند ، گفت : از ميزان اعتبار کارت مترو شهروندان به هنگانم سوار شدن به اتوبوس در خط BRT همان مبلغ ۲۰ تومان ( بهای بليط اتوبوس ) کسر می شود .

وی در پايان از عموم شهروندان خواست تا با ارائه نقطه نظرات سازنده خود در خصوص ايستگاه های جديد اتوبوسرانی مديريت شهری را در ارائه خدمات مطلوبتر ياری رسانند .


اسامی و محل نصب ايستگاه های BRT اعلام شد

عمليات اجرايی نصب ۲۵ ايستگاه خط BRT دپوی شرق تا ميدان آزادی از امشب آغاز و طی دو روز آينده ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به خط کشی محدوده نصب ، نام و محل ايستگاه های مسير نخستين خط BRT به شرح ذيل است:

۱. ايستگاه خيابان داريوش- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۲. ايستگاه خاقانی- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۳. ايستگاه ابوريحان- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۴. ايستگاه آيت- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۵. ايستگاه نيروی هوايی- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۶. ايستگاه وحيديه- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۷. ايستگاه سبلان- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۸. ايستگاه انيس(الخادی) خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۹. ايستگاه بوعلی- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۱۰. ايستگاه منتظری- خيابان دماوند به طول ۳۶ متر
۱۱. ايستگاه مدنی_ خيابان انقلاب به طول ۴۰ متر
۱۲. ايستگاه پل چوبی- خيابان انقلاب به طول ۳۶ متر
۱۳. ايستگاه شريعتی- خيابان انقلاب به طول ۳۶ متر
۱۴. ايستگاه لاله زار- خيابان انقلاب به طول ۴۰ متر
۱۵. ايستگاه فردوسی- خيابان انقلاب به طول ۴۰ متر
۱۶. ايستگاه ولی عصر خيابان انقلاب به طول ۴۰ متر
۱۷. ايستگاه وصال- خيابان انقلاب به طول ۳۶ متر
۱۸. ايستگاه انقلاب- خيابان انقلاب به طول ۴۰ متر
۱۹. ايستگاه دامپزشکی خيابان آزادی به طول ۳۶ متر
۲۰. ايستگاه رودکی- خيابان آزادی به طول ۳۶ متر
۲۱. ايستگاه بهبودی- خيابان آزادی به طول ۳۶ متر
۲۲. ايستگاه شريف خيابان آزادی به طول ۳۶ متر
۲۳. ايستگاه استادمعين- خيابان آزادی به طول ۳۶ متر
۲۴. ايستگاه پايانه آزادی- خيابان آزادی به طول ۴۴ متر
۲۵. ايستگاه کنار گذر ميدان آزادی به طول ۴۴ متر


حضور ۲۵ اکيپ راهنمايی و رانندگی در طول مسير نصب ايستگاه ها

۲۵ اکيپ راهنمايی و رانندگی کاروان حمل کننده ايستگاه های نخستين خط BRT را اسکورت می کنند .

به گزارش خبرگزاری مهر، اين ۲۵ تيم راهنمايی و رانندگی از ساعت ۲۳ شب گذشته و همزمان با آغاز عمليات نصب ايستگاه های نخستين خط BRT شهر تهران کار اسکورت تريلرهای تيم حمل کننده ايستگاه ها را بر عهده خواهد داشت .

بر اين اساس جلوگيری از هرگونه مشکل ترافيکی و کنترل مسيبر و تقاطع ها بر عهده ۲۵ گروه راهنمايی و رانندگی خواهد بود . همچنين سه تيم فوريتی ، دو دستگاه جرثقيل و يکدستگاه تريلی سازمان آتش نشانی در تمام مدت عمليات نصب ايستگاه در حالت آماده باش به سر می برند .

اورژانس شرکت شهر سالم نيز با تعدادی آمبولانس مستقر در مسير آماده خدمات رسای در صورت بروز مشکلات احتمالی است .

شايان ذکر است شهرداری های مناطق ۲ ، ۶ ، ۷ ، ۸ ، ۹ و شرکت های کنترل ترافيک ، واحد ، مترو و عرف ايران نيز در طول عمليات نصب ايستگاه های BRT به انجام وظايف محوله خواهند پرداخت.


استقرار ۱۷ ايستگاه نخستين خط BRT طی يک شب

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران گفت : از ساعت ۲۲ شب گذشته تا صبح امروز ، ۱۷ ايستگاه از مجموع ايستگاه های نخستين خط BRT در محل خود مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس هاشمی تشکری با بيان اين مطلب ، افزود : عمليات مونتاژ ۱۷ ايستگاه نصب شده از ظهر امروز آغاز و عمليات استقرار ۸ ايستگاه ديگر تا پايان امروز محقق خواهد شد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران با وجود آنکه کاروان ترابری و حمل و نقل بزرگی برای جابه جايی و انتقال ايستگاه ها به کارگرفته شده بود اما خوشبختانه عمليات نصب ايستگاه ها هيچ گونه حادثه ای به دنبال نداشته است.

شايان ذکر است با توجه به اينکه ايستگاه ها به شيشه و تجهيزات هوشمند مجهز بودند با کمترين مشکلات و خسارات در مکان خود استقرار يافته اند.


امکان استفاده از بليط الکترونيکی در ايستگاه های جديد BRT

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: ۲۶۳ اتوبوس چپ در ساخت داخل از روز يک شنبه وارد نخستين خط BRT خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس پيمان سنندجی ضمن بيان اين مطلب اظهار کرد: از مجموع اين اتوبوس ها ۶۳ اتوبوس، مگاترانس دوکابين و۲۰۰ اتوبوس نيز اتوبوس های چپ در تک کابين هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با تاکيد برآنکه توليد اتوبوس های چپ در، توسط شرکت شهاب خودرو گام بلندی در راستای انطباق فعاليت خودروسازان با نيازهای روز بود گفت: اتوبوس های چپ در ساخت داخل تا پايان سال در اين خط استفاده می شود و اوايل سال آينده اتوبوس های خارجی وارد ناوگان خواهند شد .

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه تصريح کرد: ۲۴۴ دستگاه از اين اتوبوس ها به صورت فعال خواهند بود و ساير آن ها در حالت آماده باش قرار می گيرند و تمام اتوبوس ها به سيستم گرمايشی و سرمايشی مجهز هستند.

پيمان سنندجی افزود: مسافران بايد بليت را در داخل ايستگاه ها به درون جعبه های در نظر گرفته شده بياندازند و يا از بليت های الکترونيک که برای استفاده مشترک مسافران مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

وی با اشاره به اينکه پيش از نصب ايستگاه ها و با وجود اتوبوس های عادی روزانه بيش از ۳۰۰ هزار مسافر در اين مسير جابه جا می شد گفت: با تکميل سيستم، نصب ايستگاه ها و ورود اتوبوس های چپ در ، تعداد جابه جايی مسافران در اين خط به شدت افزايش خواهد يافت.

معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی همچنين در مورد ظرفيت اتوبوس های مگاترانس دوکابينه و اتوبوس های چپ در، اظهار کرد: اتوبوس های مگاترانس ظرفيت ۴۰ مسافر نشسته و ۴۰ مسافر ايستاده و اتوبوس های تک کابين نيز ظرفيت ۴۰ مسافر نشسته و ۲۰ مسافر ايستاده را دارند.





















Copyright: gooya.com 2016