شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانه‌ احمد شاملو تخليه شد، ايسنا

- راه‌اندازی خانه‌موزه‌ی بامداد و سايت کتاب کوچه

با وجود تخليه‌ی خانه‌ی احمد شاملو، خانه‌موزه‌ی «بامداد» برپا، و نامه‌ها، عکس‌ها و «کتاب کوچه»‌ی اين شاعر در سايت رسمی‌اش منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سياوش شاملو - فرزند شاعر - پس از برنده شدن در مزايده‌ی اموال پدرش، روز گذشته (جمعه، ۲۷ دی‌ماه) وسايل او را از خانه‌اش برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مزايده‌ی اموال احمد شاملو طبق قرار قبلی، ششم مهرماه در محل اجرای احکام مدنی دادگستری کرج برگزار شد و سياوش شاملو با ۳۲۶ ميليون تومان، برنده‌ی مزايده شد.

اما بنا بر تصميم شورای خانه‌موزه‌ی بامداد متشکل از: آيدا شاملو - همسر شاملو -، ع. پاشايی - سرپرست انتشار آثار شاملو - و تعدادی ديگر از دوستان اين شاعر، خانه‌موزه‌ی بامداد (احمد شاملو) در محل منزل اين شاعر تشکيل خواهد شد و هيچ‌يک از وسايل به مزايده‌رفته به اين خانه بازگردانده نخواهد شد؛ بلکه قرار است دوستان و افرادی که از اين شاعر، يادگاری‌ها و وسايلی را در اختيار دارند، در اختيار اين شورا قرار دهند، تا موزه‌ای برپا شود.

همچنين همه‌ی نامه‌ها، کتاب‌ها، يادگاری‌ها، عکس‌ها و بخصوص فيش‌های «کتاب کوچه» از اين پس به استمرار در سايت رسمی اين شاعر منتشر خواهد شد. سايت «کتاب کوچه» نيز راه‌اندازی شده ‌و گروه کتاب کوچه در حال وارد کردن محتوای سايت است.

از سوی ديگر، پيش از خالی شدن خانه‌ی احمد شاملو، از خانه،‌ فيلم و عکس برداشته شده و قرار است خانه‌ی شاملو به صورت مجازی با همه‌ی وسايل بازسازی شود.

در سايت خانه‌ی شاعران جهان هم که پيش‌تر راه‌اندازی شده است، علاوه بر سايت اختصاصی فدريکو گارسيا لورکا و لنگستون هيوز، سايت‌های پل الوار و ژاک پره‌ور اضافه خواهد شد و شعرهای شاملو هم با صدای خودش بر سايت قرار خواهد گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016