یکشنبه 21 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«ملانصرالدین» از 30 تیر به تالار مولوی می‌رود، آفتاب

تئاتر «ملانصرالدین » به کارگردانی علی اصغر دشتی از 30 تیر ماه در تالار مولوی تهران روی صحنه می‌رود.

تئاتر«ملا نصرالدین» جدیدترین تولید گروه تئاتر «دن کیشوت» است که با دراماتورژی نسیم احمدپور به روی صحنه می‌رود. این اثر روایت‌گر داستان خر ملا نصرالدین است که به دنبال او می‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فاطمه نقوی، فریبا کامران، هدایت هاشمی، نگار عابدی، ستاره پسیانی، رامین سیار دشتی- آرش(علی)فلاحت پیشه، وحید آقاپور، آرش بزرگ‌زاده، عباس حبیبی، مریم بیدختی،بنفشه نجاتی، رامونا شاه، مینا درودیان، شیما مهدوی، علی شمس، شهاب انوشا،فربد فرهنگ، الهام جلالی و آرش والی‌نژاد نقش‌آفرینان آن هستند.

گفته می‌شود که«تئاتر «ملا نصرالدین» به‌لحاظ ساختاری و محتوایی اثری متفاوت در کارنامه گروه تئاتر «دن کیشوت» است. در همین خصوص مدیر گروه تئاتر دن کیشوت در یاداشتی آورده است:

«فرآیند تولید«ملا نصرالدین» دائم به ما تولید کنندگان این مهم را گوشزد می‌کرد که چه بسیار نمی‌دانیم. آنچه تا پیش از این مفتخر به دانستن‌اش بودیم، حال خود به مانعی بزرگ در فرآیند تولید تبدیل شده بود و گریز از جهان کلیشه‌وار شناخته شده‌ها و تاختن به سمت تاریکی ناشناخته‌ها تردیدهای بسیاری را در پیش روی مان قرارمی‌داد.

برای گروه تئاتر «دن‌کیشوت» پدیده تئاتر تا آنجا جذاب است که در جایی ناشناخته باقی می‌ماند. ادعا و احساس بسیار دانستن، مرگ خلاقیت در تئاتر را به همراه دارد. اگر احساس کنیم علمی را در تئاتر کسب کرده‌ایم که تا پایان عمر می‌توانیم با آن علم تولید تئاتر کنیم، بی‌شک به‌جای گروه تئاتر«تولیدی تئاتر» دایر کرده‌ایم و در آن تولیدی یک الگوی ثابت تولید تئاتر را به تولید انبوه خواهیم رساند. ما به تک تولید می‌اندیشیم،به فرآیند تولید و ادامه جریان تولید».

این نمایش در مدت زمان 60 دقیقه و فقط با حضور 60 تماشاگر در هر اجرا روی صحنه می‌رود. قرار است گروه با توجه به محدویت تماشاگر روش‌های جدیدی را برای فروش و رزرو بلیت اجرا کند که جزییات این طرح به‌زودی در جلسه‌ای مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

عواملی که در تولید این تئاتر همکاری دارند عبارتند از: طراح صحنه:علی اصغر دشتی، آهنگساز: فرشاد فزونی، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح نور: کریم جوانشیر، طراح پوستر و بروشور: فرهاد فزونی، دستیار اول وبرنامه ریز: علی شمس، دستیار کارگردان: آرزو عالی، منشی صحنه: ساقی عطایی و عکاس: رئوفه رستمی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016