یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار كتاب خاطرات همسر چه‌گوارا، همشهری

خاطرات همسر ارنستو چه‌ گوارا به بازار كتاب عرضه شده است.

خاطرات هيلدا گادئا، همسر ارنستو چه‌ گوارا، مبارز نامدار بوليوايي و همرزم فيدل كاسترو با ترجمه كيوان سپانلو از سوي انتشارات مازيار به بازار كتاب عرضه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش همشهري آنلاين اين كتاب كه يك سال بعد از انتشار در غرب در داخل كشور برگردان فارسي و منتشر مي‌شود،‌ ضمن بيان فصل‌هايي از خاطرات نويسنده كه همسر چه‌گوآرا بوده و از وي فرزندي هم دارد، به خاطرات و مبارزات گادئا هم پرداخته شده است و نشان مي‌دهد كه همسر چه گوآرا خود، مبارزي تمام عيار بوده است و درك دقيق وكاملي از جريانات سياسي وا جتماعي و فرهنگي زمان خود داشته است.

كتاب كه عنوان فرعي «چهره يك انقلابي» را هم با خود دارد، با توصيفي زنده، ‌صميمانه و سانسور نشده، داستان زندگي چه‌گوآرا را از جايي آغاز مي‌كند كه در كتاب يادداشت‌هاي موتورسوار به پايان رسيد و خواننده را از طريق نخستين ازدواج وا با هيلدا گادئا مي‌گذراند و به تحول خارق‌العاده‌ي او از ماجراجويي كولي وار به انقلابي ماركسيست مي‌رساند.

متن كتاب، جذاب و لذت بخش است و به گفته جان لي اندرسن، نويسنده زندگي‌نامه چه گوارا اطلاعات مفيدي را در اختيار خواننده علاقه مند به دانستن بيشتر درباره چه‌گوآرا، قرار مي‌دهد.

به اعتقاد يكي ديگر از نويسندگان و پژوهشگران زندگي «چه» نگاه گادئا به گوشه‌هاي ژرف پندار و كردار چه‌گوارا و برادران كاسترو به هنگام مهاجرت در اواسط دهه 1950، از ارزش و اهميت تاريخي بسياري برخوردار است.

كتاب ضمن ارائه روزشمار و پيش گفتاري از گائدا به ارائه لحظه به لحظه خاطرات مولف با چه گوارا و توضيح و تشريح وضعيت سياسي و اجتماعي آن دوران مي‌پردازد.

ارائه تصاويري تقريبا منتشر نشده از چه گوآرا وهمسر و فرزندشان از جمله ويژگي‌هاي ديگر اين كتاب به شمار مي‌رود.[كتاب 2000 صفحه‌اي درباره زندگي كاسترو]

زندگي من با چه‌گوآرا؛ چهره يك انقلابي: نويسنده: هيلدا گادئا. مترجم: كيوان سپانلو. ناشر: انتشارات مازيار؛چاپ اول: بهار 1388. قطع رقعي. قيمت 4500 تومان،286 صفحه.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016