شنبه 18 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر امور خارجه مراکش در محکومیت سرکوب سینماگران ایران، هفته سینمای ایران در «فستیوال بین المللی فیلم الرباط» را لغو کرد

به گزارش خبرنگار پویا خبر از مراکش به درخواست آقای«الطیب الفاسی الفهری» وزیر امور خارجه مراکش هفته سینمای ایران که قرار بود از 18 تا 26 ژوئن در شهر الرباط برپا شود، لغو شد. قرار بود نه فیلم از فیلمسازان برجسته ایرانی از جمله جعفر پناهی، کامبوزیا پرتوی، کیومرث پوراحمد، ابراهیم مختاری و... در فستیوال بین المللی و سالانه الرباط به نمایش در آید. این اتفاق به دنبال بسته شدن سفارت ایران در رباط توسط دولت مراکش و اخراج سفیر دولت جمهوری اسلامی و کلیه کارکنان ایرانی آن که دو ماه پیش انجام گرفت، صورت می گیرد.

آقای «محمد بکریم» مدیر این فستیوال اعلام کرد که این تصمیم نمی تواند بی ارتباط با تمدید قرار بازداشت دو ماهه ی جعفر پناهی توسط دادستانی زندان اوین باشد که روز سه شنبه این هفته صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در عین حال آقای «لاباران ماکو» وزیر امور خارجه نیجریه در سومین روز فستیوال بین المللی «زوما فیلم» که این هفته در شهر ابوجا برگزار شد، در نشستی با سینماگران کشورهای مختلف، سیاست جمهوری اسلامی ایران را در برخورد با هنرمندان محکوم کرد.

از سوی دیگر مسئولین فستیوال کن در حال بررسی تدارک نمایش ویژه ای برای فیلم «بادکنک سفید» هستند که در سال 1995 دوربین طلایی را برای سینمای ایران به ارمغان آورد. این فستیوال در واقع کاشف جعفر پناهی در صحنه بین المللی سینمایی است. به همین مناسبت نشست مطبوعاتی با حضور رسانه های معتبر و منتقدینی که سینمای ایران را بخوبی می شناسند، انجام میگردد.

فرهنگسرای پویا – پاریس - هشت ماه مه دو هزار و ده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016